Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel Eğitimde Bütünleştirme Uygulamaları | SNF 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ, |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi EMRAH BİLGİÇ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Özel eğitimde eğitsel yerleştirme, en az kısıtlayıcı ortam ilkesi, bütünleştirme uygulamaları, başarılı kaynaştırma uygulamaları, davranış yönetimi, öğretimsel uyarlamalar, sorunlar ve çözüm yolları. |
Dersin İçeriği | Özel eğitimde yerleştirme yaklaşımları: birlikte ve ayrı eğitim; bütünleştirmenin tanımı; en az kısıtlayıcı eğitim ortamı kavramı, tarihçesi, yasal dayanakları ve türleri; destekleyici özel eğitim hizmetleri: danışmanlık, sınıf-içi destek ve kaynak oda; bütünleştirmede işbirliği: tanımı, önemi ve türleri; Türkiye'de bütünleştirme süreci: geçmişte ve günümüzde bütünleştirme; Türkiye'de özel eğitimle ilgili yasal düzenlemelerde bütünleştirme; bütünleştirmenin başarısını etkileyen etmenler; bütünleştirmeyle ilgili araştırmalar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci özel eğitim ve bütünleştirme uygulamalarını tanımlar, kapsadığı alanda ve günümü özel eğitim ve kaynaştırma anlayışı hakkında araştırmalar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Öğrenci, bütünleştirmeye dayalı ve ayrımcılığa dayalı eğitim arasındaki farkları ortaya koyacak çalışmalar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Öğrenci, bütünleştirmenin aşamaları, bileşenleri ve türleri hakkında araştırma yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Öğrenci, tanı (zihinsel engellilik, otizm gibi), çevresel (yoksulluk gibi) ve sosyal (dil ve kültürel farklılıklar gibi) dezavantajlara bağlı özel gereksinim türleri hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Öğrenci, özel eğitim ve bütünleştirme uygulamalarında aile eğitiminin önemi hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Öğrenci, özel ihtiyaçları olan bireylerle çalışırken temel eğitim becerileri hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Eğitimde Kaynaştırma Uygulamalarının tanımı/tarihi ve araştırma sunumu. | İlgili ders notları, makale ve tezler. |
2 | Temel Eğitimde Kaynaştırma Uygulamalarının yasal süreçler ve araştırma sunumu. | İlgili ders notları, makale ve tezler. |
3 | Kaynaştırma öğrencilerinin genel özellikleri ve araştırma sunumu. | İlgili ders notları, makale ve tezler. |
4 | Kaynaştırma öğrencilerinin genel özellikleri ve araştırma sunumu. | İlgili ders notları, makale ve tezler. |
5 | Başarılı kaynaştırma uygulaması için gerekli unsurlar ve önemi (Öğretmen) ve araştırma sunumu. | İlgili ders notları, makale ve tezler. |
6 | Başarılı kaynaştırma uygulaması için gerekli unsurlar ve önemi (Öğrenci) ve araştırma sunumu. | İlgili ders notları, makale ve tezler. |
7 | Başarılı kaynaştırma uygulaması için gerekli unsurlar ve önemi (Veli) ve araştırma sunumu. | İlgili ders notları, makale ve tezler. |
8 | Başarılı kaynaştırma uygulaması için gerekli unsurlar ve önemi (Okul Yönetimi) ve araştırma sunumu. | İlgili ders notları, makale ve tezler. |
9 | Başarılı kaynaştırma uygulaması sürecinde destek hizmetler /ek hizmetler ve araştırma sunumu. | İlgili ders notları, makale ve tezler. |
10 | Başarılı kaynaştırma uygulaması sürecinde fiziksel / öğretimsel uyarlamalar ve araştırma sunumu. | İlgili ders notları, makale ve tezler. |
11 | Temel Eğitimde Kaynaştırma Uygulamaları öğretimi konusunda gerçekleştirilmiş olan güncel araştırmalar ve araştırma sunumu. | İlgili ders notları, makale ve tezler. |
12 | Temel Eğitimde Kaynaştırma Uygulamaları öğretimi konusunda gerçekleştirilmiş olan güncel araştırmalar ve araştırma sunumu. | İlgili ders notları, makale ve tezler. |
13 | Temel Eğitimde Kaynaştırma Uygulamaları öğretimi sürecinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları ve araştırma sunumu. | İlgili ders notları, makale ve tezler. |
14 | Temel Eğitimde Kaynaştırma Uygulamaları öğretimi sürecinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları ve araştırma sunumu. | İlgili ders notları, makale ve tezler. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İlgili ders notları. |
Ders Kaynakları | Batu, S., ve İftar, G. K., (2010), Kaynaştırma: Ankara: Kök Yayıncılık. Downing, E.J. ve Eichinger, J. (2003). Creating learning opportunities for students with severe disabilities in inclusive classrooms. Teaching Exceptional Children, 36, 26-31. Diken, İ. H. (Ed.) (2008). İlköğretimde kaynaştırma. Ankara: PEGEM Akademi. Rayner, C, & Fluck, A. (2014). Pre-service teachers’ perceptions of simSchool as preparation for inclusive education: a pilot study. Asia-Pacific Journal of Teacher Education. 42, 212-227.Sucuoğlu, B., ve Kargın, T. (2006), İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları Yaklaşımlar Yöntemler Teknikler, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları Ltd. Ş. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | X | |||||
2 | Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır. | X | |||||
3 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır. | X | |||||
4 | Sınıf eğitimi alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
5 | Sınıf eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
6 | Sınıf eğitimi alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir. | X | |||||
7 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenci özel eğitim ve bütünleştirme uygulamalarını tanımlar, kapsadığı alanda ve günümü özel eğitim ve kaynaştırma anlayışı hakkında araştırmalar yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Öğrenci, bütünleştirmeye dayalı ve ayrımcılığa dayalı eğitim arasındaki farkları ortaya koyacak çalışmalar yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
3 | Öğrenci, bütünleştirmenin aşamaları, bileşenleri ve türleri hakkında araştırma yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | Öğrenci, tanı (zihinsel engellilik, otizm gibi), çevresel (yoksulluk gibi) ve sosyal (dil ve kültürel farklılıklar gibi) dezavantajlara bağlı özel gereksinim türleri hakkında bilgi verir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
5 | Öğrenci, özel eğitim ve bütünleştirme uygulamalarında aile eğitiminin önemi hakkında bilgi verir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
6 | Öğrenci, özel ihtiyaçları olan bireylerle çalışırken temel eğitim becerileri hakkında bilgi verir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |