Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik ve Yaşam | IMT 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Üçgenler ve özelliklerini yorumlayarak günlük yaşamda uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Sayılar ve modelleri ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Sezgi ve hayal gücü gerektiren farklı matematik oyun ve problemlerini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Asal sayılar, modüler aritmetik, altın oran gibi konuları günlük hayatta uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | dolu tanesi,dört renk,Fermatın son teoremi,kareyi kareleme gibi yakın zamana kadar ya da hala cevaplanamamış popüler matematik problemlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Matematikte çok teorik gibi görünen bazı konuların diğer alanlarda nasıl uygulama alanı bulduğunu açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Üçgenlerin gizli Dünyası | |
2 | Sayılar ve modeller | |
3 | Bir bilim olarak matematik | |
4 | Matematik oyunları | |
5 | Yeni matematik oyunları yaratmak | |
6 | Sezgi ve hayal gücü | |
7 | Benzerlik ve analoji | |
8 | Kesinlik, kanıt ve aydınlatma | |
9 | ARASINAV | |
10 | Bilimde matematik: Gerçeğin aranması, yaklaşık modeller | |
11 | Matematikten zevk almak | |
12 | Matematikten zevk almak | |
13 | Minyatür bir dünya ve uzun bir yolculuk | |
14 | Bir matematik serüveni |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Wells, David (1997). Matematiğin Gizli Dünyası, İstanbul: Sarmal Yayınevi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Üçgenler ve özelliklerini yorumlayarak günlük yaşamda uygular. |
2 | Sayılar ve modelleri ilişkilendirir. |
3 | Sezgi ve hayal gücü gerektiren farklı matematik oyun ve problemlerini ifade eder. |
4 | Asal sayılar, modüler aritmetik, altın oran gibi konuları günlük hayatta uygular. |
5 | dolu tanesi,dört renk,Fermatın son teoremi,kareyi kareleme gibi yakın zamana kadar ya da hala cevaplanamamış popüler matematik problemlerini açıklar. |
6 | Matematikte çok teorik gibi görünen bazı konuların diğer alanlarda nasıl uygulama alanı bulduğunu açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |