Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Veri Analizi | IME 502 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ERCAN MASAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra ÇAYLAN ERGENE |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Veri analizine ilişkin temel bilgilerin öğretilmesi ve araştırma verilerinin bilgisayar programları yardımıyla analizini yapabilme becerisinin kazandırılması |
Dersin İçeriği | İstatistik ile ilgili temel kavramlar, merkezi eğilim ve değişim ölçüleri, korelasyon ve regresyon, hipotez testleri, araştırmalarda istatistik kullanımı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İstatistik dersi ile ilgili temel kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Toplanan verileri düzenler, sınıflandırır, SPSS programına girişini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
3 | Yüzde, frekans, merkezi eğilim ve değişme ölçülerini hesaplar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | İki değişken arasındaki ilişkiyi korelasyon katsayısı olarak hesaplayarak yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
5 | Değeri bilinen bir değişkeni kullanarak diğer değienin değerini kestirmek için regresyon analizi yaparak sonucu yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Bir hipotezi test etmek için kullanacağı hipotez testinin adımlarını sayar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
2 | Verilerin betimlenmesi ve grafikle gösterilmesi | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
3 | Merkezi eğilim ölçüleri (aritmetik ortalama, mod, medyan) | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
4 | Değişim ölçüleri (ranj, standart sapma, varyans) | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
5 | Korelasyon | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
6 | Regresyon | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
7 | Hipotez testi adımları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
8 | Tek örneklem t tesi | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
9 | Arasınav | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
10 | Bağımsız örneklem t testi | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
11 | Bağımlı örneklem t testi | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
12 | Deneysel desenler için kovaryans analizi | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
13 | İki faktörlü ANOVA | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
14 | Genel değerlendirme | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- Can, A. (2022). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. Pegem A. Yayınları 2- Büyüköztürk, Ş. (2023). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı İstatistik, Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları ve Yorum. Pegem A. Yayınları |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | X | |||||
2 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak matematik eğitimi ve disiplinler arası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
3 | Matematik eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve nicel ve nitel yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir. | ||||||
4 | Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır. | ||||||
5 | Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür. | ||||||
6 | Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İstatistik dersi ile ilgili temel kavramları tanımlar. | ||||||
2 | Toplanan verileri düzenler, sınıflandırır, SPSS programına girişini yapar. | ||||||
3 | Yüzde, frekans, merkezi eğilim ve değişme ölçülerini hesaplar. | ||||||
4 | İki değişken arasındaki ilişkiyi korelasyon katsayısı olarak hesaplayarak yorumlar. | ||||||
5 | Değeri bilinen bir değişkeni kullanarak diğer değienin değerini kestirmek için regresyon analizi yaparak sonucu yorumlar. | ||||||
6 | Bir hipotezi test etmek için kullanacağı hipotez testinin adımlarını sayar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 90 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |