Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İlköğretim Matematik Öğretiminde Kavramlar ve Kavr | IME 503 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MELEK MASAL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MELEK MASAL, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Kevser GÜNAY |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Matematiksel kavramları merkeze alarak karşılaşabilecekleri kavramları yanılgılarının farkına vardırmak. |
Dersin İçeriği | Matematiksel Kavramlar, Üslü ve Köklü Sayılar Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Kesirler Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Grafik Okuma ve Yorumlama Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Oran-Orantı Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Olasılık Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Geometri Alanındaki Öğrenme Güçlükleri, Kavramsal Anlama İçin Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı, Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımlarının Kavram Yanılgıları Açısından İncelenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematiksel kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Üslü ve köklü sayılar, kesirler, oran-orantı, olasılık ve geometri konularındaki kavram yanılgılarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Grafik okuma, yorumlama konusundaki kavram yanılgılarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Kavramsal anlama için matematik eğitiminde teknoloji kullanımının önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının kavram yanılgıları açısından açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Türkiye’ de kavram yanılgıları ile ilgili yapılmış çalışmaları çözümler. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavram Yanılgısı Nedir? | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
2 | Üslü Sayılar Konularındaki Kavram Yanılgıları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
3 | Köklü Sayılar Konularındaki Kavram Yanılgıları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
4 | Kesirler Konusundaki Kavram Yanılgıları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
5 | Oran-Orantı Konusundaki Kavram Yanılgıları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
6 | Grafik Okuma, Yorumlama ve Oluşturma Konularındaki Kavram Yanılgıları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
7 | Olasılık Konusundaki Kavram Yanılgıları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
8 | Geometri Alanındaki Kavram Yanılgıları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
9 | Arasınav | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
10 | Geometri Alanındaki Kavram Yanılgıları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
11 | Kavramsal Anlama İçin Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
12 | Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımlarının Kavram Yanılgıları Açısından İncelenmesi | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
13 | Türkiye’ de Kavram Yanılgıları ile İlgili Yapılmış Çalışmaların İncelenmesi | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
14 | Yurt Dışında Kavram Yanılgıları ile İlgili Yapılmış Çalışmaların İncelenmesi | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Özmantar,M.F.,Bingölbali,E.,Akkoç,H., (2010). Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri, PegemA Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | X | |||||
2 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak matematik eğitimi ve disiplinler arası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
3 | Matematik eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve nicel ve nitel yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir. | X | |||||
4 | Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür. | X | |||||
6 | Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Matematiksel kavramları açıklar. | ||||||
2 | Üslü ve köklü sayılar, kesirler, oran-orantı, olasılık ve geometri konularındaki kavram yanılgılarını ifade eder. | ||||||
3 | Grafik okuma, yorumlama konusundaki kavram yanılgılarını ifade eder. | ||||||
4 | Kavramsal anlama için matematik eğitiminde teknoloji kullanımının önemini açıklar. | ||||||
5 | Ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının kavram yanılgıları açısından açıklar. | ||||||
6 | Türkiye’ de kavram yanılgıları ile ilgili yapılmış çalışmaları çözümler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |