Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İlköğretim Matematik Öğretiminde Kavramlar ve Kavr IME 503 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MELEK MASAL
Dersi Verenler Prof.Dr. MELEK MASAL,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Kevser GÜNAY

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Matematiksel kavramları merkeze alarak karşılaşabilecekleri kavramları yanılgılarının farkına vardırmak.

Dersin İçeriği

Matematiksel Kavramlar, Üslü ve Köklü Sayılar Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Kesirler Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Grafik Okuma ve Yorumlama Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Oran-Orantı Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Olasılık Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Geometri Alanındaki Öğrenme Güçlükleri, Kavramsal Anlama İçin Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı, Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımlarının Kavram Yanılgıları Açısından İncelenmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Matematiksel kavramları açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Üslü ve köklü sayılar, kesirler, oran-orantı, olasılık ve geometri konularındaki kavram yanılgılarını ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap,
3 Grafik okuma, yorumlama konusundaki kavram yanılgılarını ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap,
4 Kavramsal anlama için matematik eğitiminde teknoloji kullanımının önemini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
5 Ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının kavram yanılgıları açısından açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
6 Türkiye’ de kavram yanılgıları ile ilgili yapılmış çalışmaları çözümler. Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kavram Yanılgısı Nedir? Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
2 Üslü Sayılar Konularındaki Kavram Yanılgıları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
3 Köklü Sayılar Konularındaki Kavram Yanılgıları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
4 Kesirler Konusundaki Kavram Yanılgıları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
5 Oran-Orantı Konusundaki Kavram Yanılgıları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
6 Grafik Okuma, Yorumlama ve Oluşturma Konularındaki Kavram Yanılgıları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
7 Olasılık Konusundaki Kavram Yanılgıları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
8 Geometri Alanındaki Kavram Yanılgıları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
9 Arasınav Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
10 Geometri Alanındaki Kavram Yanılgıları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
11 Kavramsal Anlama İçin Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
12 Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımlarının Kavram Yanılgıları Açısından İncelenmesi Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
13 Türkiye’ de Kavram Yanılgıları ile İlgili Yapılmış Çalışmaların İncelenmesi Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
14 Yurt Dışında Kavram Yanılgıları ile İlgili Yapılmış Çalışmaların İncelenmesi Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Özmantar,M.F.,Bingölbali,E.,Akkoç,H., (2010). Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri, PegemA Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. X
2 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak matematik eğitimi ve disiplinler arası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. X
3 Matematik eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve nicel ve nitel yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir. X
4 Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır. X
5 Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür. X
6 Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Matematiksel kavramları açıklar.
2 Üslü ve köklü sayılar, kesirler, oran-orantı, olasılık ve geometri konularındaki kavram yanılgılarını ifade eder.
3 Grafik okuma, yorumlama konusundaki kavram yanılgılarını ifade eder.
4 Kavramsal anlama için matematik eğitiminde teknoloji kullanımının önemini açıklar.
5 Ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının kavram yanılgıları açısından açıklar.
6 Türkiye’ de kavram yanılgıları ile ilgili yapılmış çalışmaları çözümler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ödev 1 5 5
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6