Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Akademik Yazma | ILF 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞENOL BEŞOLUK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Eda DEMİRHAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders ile lisansüstü çalışmaya yeni başlamış olan akademisyen adayına bir bilimsel yayının nasıl yazıldığı, tez, makale, bildiri, kitap/bölümü metinlerinin nasıl oluşturulduğu, bu yapılırken nelere nasıl dikkat edilmesi gerektiği teorik ve uygulamalı olarak gösterilir. |
Dersin İçeriği | Bilimsel yayın ve özellikleri, Bilimsel yayına ait temel terimler (başlık sistemi, giriş, amaç, önem, yöntem, bulgu, tartışma, yorumlama, sonuç, öneri, dipnot sistemleri, kapak vs.) ve bunların her bir bilimsel yayın türünde farklılaşma durumu (Örnekler üzerinde çalışma), Bilimsel bir yayın olarak tez içeriği, Tez yazımının aşamaları, Bilimsel bir yayın olarak tezin problemi, alt problemleri, Bilimsel bir yayın olarak tezin kuramsal temelleri/kavramsal çerçevesi, yazım süreci, Bilimsel bir yayın olarak tezin yöntemi nasıl belirlenir ve yazım süreci, Bilimsel bir yayın olarak tezin bulguların dizaynı, yorumlanması, Bilimsel bir yayın olarak tezin sonuç ve öneriler kısmının yazımı, Bilimsel bir yayın olarak makalenin tez yazımıyla benzerlikleri ve farklılıkları, Bilimsel bir yayın olarak bildirinin tez yazımının benzerlikleri ve farklılıkları, Bilimsel bir yayın olarak kitap bölümünün tez yazımıyla benzerlikleri ve farklılıkları, bilimsel etik, Bilimsel çalışmanın raporlaştırılmasında başkaca dikkat edilenler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel yayının ne olduğunu ve diğer yayınlardan farkını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Eşleştirme Testler, |
2 | Bilimsel bir yayın olarak makalenin yapısını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Eşleştirme Testler, |
3 | Bilimsel bir yayın olarak tezin yapısını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Eşleştirme Testler, |
4 | Bilimsel bir yayın olarak bildirinin yapısını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Eşleştirme Testler, |
5 | Bilimsel bir yayın olarak kitabın yapısını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Eşleştirme Testler, |
6 | Bilimsel yayınların biçimsel özelliklerini birbiriden ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Eşleştirme Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel yayın nedir? Özellikleri nelerdir? | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
2 | Bilimsel yayına ait temel terimler (başlık sistemi, giriş, amaç, önem, yöntem, bulgu, tartışma, yorumlama, sonuç, öneri, dipnot sistemleri, kapak vs.) ve bunların her bir bilimsel yayın türünde farklılaşma durumu (Örnekler üzerinde çalışma) | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
3 | Bilimsel bir yayın olarak tez neleri içerir? Tez yazımının aşamaları nelerdir? Nasıl belirlenir? | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
4 | Bilimsel bir yayın olarak tezin problemi, alt problemleri nasıl belirlenir? | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
5 | Bilimsel bir yayın olarak tezin kuramsal temelleri/kavramsal çerçevesi nedir? Nasıl yazılır? | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
6 | Bilimsel bir yayın olarak tezin yöntemi nasıl belirlenir ve yazılır? | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
7 | Ara sınav | |
8 | Bilimsel bir yayın olarak tezin bulguları nasıl dizayn edilir ve nasıl yorumlanır? | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
9 | Bilimsel bir yayın olarak tezin sonuç ve öneriler kısmı nasıl yazılır? | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
10 | Bilimsel bir yayın olarak makalenin tez yazımından ne gibi benzerlikleri ve farklılıkları vardır? | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
11 | Bilimsel bir yayın olarak bildirinin tez yazımından ne gibi benzerlikleri ve farklılıkları vardır? | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
12 | Bilimsel bir yayın olarak kitap bölümü tez yazımından ne gibi benzerlikleri ve farklılıkları vardır? | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
13 | Bilimsel etik nedir? Nasıl sağlanır? | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
14 | Bilimsel çalışmanın raporlaştırılmasında başka nelere dikkat edilir? |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Tez Çalışması Nasıl Yapılır? http://www.istatistikmerkezi.com/kitap_indir,tez-calismasi-nasil-yapilir,10.html |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | X | |||||
2 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fen eğitimi ve disiplinlerarası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
3 | Fen eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve araştırma yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir. | X | |||||
4 | Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür. | X | |||||
6 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel yayının ne olduğunu ve diğer yayınlardan farkını analiz eder. | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 |
2 | Bilimsel bir yayın olarak makalenin yapısını analiz eder. | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
3 | Bilimsel bir yayın olarak tezin yapısını analiz eder. | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |
4 | Bilimsel bir yayın olarak bildirinin yapısını analiz eder. | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
5 | Bilimsel bir yayın olarak kitabın yapısını analiz eder. | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 |
6 | Bilimsel yayınların biçimsel özelliklerini birbiriden ayırt eder. | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 322 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |