Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fen Bilgisi Eğitimi ve Sanat Entegrasyonu | ILF 536 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Lisans düzeyinde Biyoloji, Kimya ve Fizik derslerini almış olmak. Sanat ile ilgili araştırma, inceleme veya denemeler yapmış olmak. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BELGİN UZUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi BELGİN UZUN, |
Dersin Yardımcıları | Belgin UZUN |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Öğretmenlerin eğitim ve öğretim süreçlerinde en çok karşılaştıkları zorluklardan biri öğrencinin ilgisini çekmek, derslere aktif katılmalarını sağlamak ve ders süresi boyunca onların dikkatini ayakta tutmaktır. Bu sebeple farklı strateji ve yöntemler aranmaktadır. Diğer bir ifadeyle asıl mesele, öğrenciler için anlamlı öğrenme deneyimleri yaratmaktır. İçinde bulunduğumuz çağda bilgiye ulaşmak çok daha kolaydır. Artık önemli olan bilgiye ulaşmaktan ziyade onu anlamlandırabilmek, faydalı ve faydasızı ayırt edebilmek, edinilen bilgiyi yaşamda doğru yerde kullanabilmektir. Bu becerileri kazanmak da zihni çok yönlü düşünmeye teşvik eden sanatla ortaya çıkarılabilecek yaratıcı düşünme süreçleri ile gerçekleşecektir. Sanat entegrasyonu yöntemi, sanatın diğer disiplin alanlarıyla birleştirilip yaratıcı süreçlerle zenginleştirilerek anlamlı öğrenmenin gerçekleştirildiği bir öğretim yaklaşımıdır. Birleştirilen disiplinlere ait konu ve kavramların sanatsal içerikli uygulamalar yolu ile öğrenciye aktarıldığı sanat entegrasyonu yöntemi, iki veya daha fazla disiplin alanı arasında gerçekleştirilebilir. Görsel materyallerin en çok kullanıldığı Fen Bilimleri için de bu yöntem oldukça uygundur. Bu bağlamda bu dersin amacı; Fen etkinliklerinde sanatsal uygulamalar kullanarak ya da bilim ve sanatın bütünleşmesini sağlayarak fen bilimlerine olan ilgiyi artırmak olumsuz tutumu değiştirmek, anlamlı ve kalıcı öğrenmeler sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Fen Bilimleri Eğitimi, Sanat Eğitimi, Disiplinlerarası Öğretim, Fen ve Sanat İşbirliği, Fen ve Sanat Entegrasyonu: Fen eğiminde sanat etkinlikleri kullanımının Türkiye deki ve Yurtdışındaki önemi ve yapılan çalışmaların incelenmesi, Fen Eğitiminde sanat etkinlikleriyle bilimsel kavramların öğretimi, Fen Bilimlerine ve Fen Bilgisi dersinin kazanımlarına uygun sanat etkinlikleri tasarlama, uygulama ve değerlendirme |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fen Bilgisi Eğitimi ve Sanat Eğitimi hakkında genel bilgiler verme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Fen eğiminde sanat etkinlikleri kullanımının Türkiye'deki ve Dünya'daki önemi ve yapılan çalışmaların incelenmesi | Problem Çözme, Proje, Anlatım, | |
3 | Fen eğitiminde sanat etkinliklerine yönelik öğrenci ve öğretmen rolü ve uygun sınıf, okul ve okul dışı ortamlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Fen bilimlerine ve fen bilgisi dersinin kazanımlarına uygun sanat etkinlikleri tasarlama ,uygulama ve değerlendirme | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Proje, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fen bilgisi eğitimi ve öğretim programı hakkında genel bilgiler | |
2 | Sanat eğitimi ve görsel sanatlar hakkında genel bilgiler | |
3 | Disiplinlerarası fen öğretimi: Fen ve sanat işbirliği | |
4 | Fen eğiminde sanat etkinlikleri kullanımının Türkiye'deki önemi ve yapılan çalışmaların incelenmesi | |
5 | Fen eğiminde sanat etkinlikleri kullanımının yurtdışındaki önemi ve yapılan çalışmaların incelenmesi | |
6 | Fen eğitiminde sanat etkinliklerine yönelik öğretmenin ve öğrencinin rolü | |
7 | Fen eğitiminde sanat etkinlikleri için uygun sınıf, okul ve okul dışı ortamlar | |
8 | Ara sınav | |
9 | Fen eğitiminde sanat etkinlikleriyle bilimsel kavramların öğretimi | |
10 | Fen bilimlerine ve fen bilgisi dersinin kazanımlarına uygun sanat etkinlikleri tasarlama | |
11 | Fen bilimlerine ve fen bilgisi dersinin kazanımlarına uygun sanat etkinlikleri tasarlama | |
12 | Fen bilimlerine ve fen bilgisi dersinin kazanımlarına uygun sanat etkinliklerini uygulama | |
13 | Fen bilimlerine ve fen bilgisi dersinin kazanımlarına uygun sanat etkinliklerini uygulama | |
14 | Fen Bilimlerine ve fen bilgisi dersinin kazanımlarına uygun sanat etkinliklerini değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim elemanına ait ders notları, deney ve araştırma raporları kullanılacaktır. |
Ders Kaynakları | *Eisner, E. W. (1994). The educational imagination. New York: Macmillan. *Burnaford, G., Aprill, A. and Weiss, C. (2001). Renaissance in the classroom: Arts integration and meaningful learning. Chicago: Routledge Press. *Kırışoğlu, O.T. (2001). Sanatta eğitim; görmek, öğrenmek, yaratmak. Ankara: Pegem Akademi. *Cohen, L., Manion, L. and Morrison, K. (2007). Research methods in education. Routledge Press, NewYork. *Barbara R. Greenberg, Dianne Patterson (2008). Art in Chemistry, Chemistry in Art |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | X | |||||
2 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fen eğitimi ve disiplinlerarası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
3 | Fen eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve araştırma yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir. | X | |||||
4 | Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür. | X | |||||
6 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fen Bilgisi Eğitimi ve Sanat Eğitimi hakkında genel bilgiler verme | 1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 1 |
2 | Fen eğiminde sanat etkinlikleri kullanımının Türkiye'deki ve Dünya'daki önemi ve yapılan çalışmaların incelenmesi | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 |
3 | Fen eğitiminde sanat etkinliklerine yönelik öğrenci ve öğretmen rolü ve uygun sınıf, okul ve okul dışı ortamlar | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 |
4 | Fen bilimlerine ve fen bilgisi dersinin kazanımlarına uygun sanat etkinlikleri tasarlama ,uygulama ve değerlendirme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 15 | 3 | 45 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |