Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sorgulayıcı Öğretim Stratejisinin Fen Öğretimine U ILF 515 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NAMUDAR İZZET KURBANOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Kavram öğretiminde soru sormayı öğrenerek ve doğru soru sorarak kavramların öğrenilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Öğretimde sorgulama modelleri, Sorgulayıcı öğretim stratejisinin diğer yöntemlerle ilişkisi, Bir Sorgulama sürecinin basamakları, Soru sormayı öğrenme, Doğru soru sorarak öğrenme, Sorgulayıcı öğretim stratejisinde kullanılan soru tipleri, Sorgulayıcı öğretim stratejisinin fen öğretimine uygulanması, uygulamaların sunulması, tartışılması ve değerlendirilmesi, Genel değerlendirme.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sorgulamanın ne olduğunu tanımlar. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Sorgulama modellerini sıralar ve açıklar. Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Sorgulayıcı öğretim stratejisinin diğer yöntemlerle ilişkisini kurar. Beyin Fırtınası, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap,
4 Bir sorgulama sürecinin basamaklarını uygular. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Anlatım,
5 Soru sormayı tartışır. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Doğru soru sorarak öğrenmeği gerçekleştirir. Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Anlatım,
7 Sorgulayıcı öğretim stratejisini fen öğretimine uygular ve değerlendirir. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersle ilgili kaynaklar İlgili kaynaklar
2 Sorgulama nedir? İlgili kaynaklar
3 Öğretimde sorgulama modelleri İlgili kaynaklar
4 Sorgulayıcı öğretim stratejisinin diğer yöntemlerle ilişkisi İlgili kaynaklar
5 Keşfederek öğrenme, problem çözme İlgili kaynaklar
6 Bir Sorgulama sürecinin basamakları İlgili kaynaklar
7 Soru sormayı öğrenme İlgili kaynaklar
8 PROJE İlgili kaynaklar
9 Doğru soru sorarak öğrenme İlgili kaynaklar
10 Sorgulayıcı öğretim stratejisinde kullanılan soru tipleri İlgili kaynaklar
11 Sorgulayıcı öğretim stratejisinin fen öğretimine uygulanması İlgili kaynaklar
12 Uygulamaların sunulması İlgili kaynaklar
13 Tartışılması ve değerlendirilmesi İlgili kaynaklar
14 Genel değerlendirme İlgili kaynaklar
Kaynaklar
Ders Notu [1] Sorgulayıcı Öğretme Stratejisi. N. İzzet Kurbanoğlu.
Ders Kaynakları [1] Models of Teaching, Joyce, B. And Weil, M., Fifth Edition.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır.
2 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fen eğitimi ve disiplinlerarası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
3 Fen eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve araştırma yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir.
4 Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır.
5 Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür.
6 Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Sorgulamanın ne olduğunu tanımlar.
2 Sorgulama modellerini sıralar ve açıklar.
3 Sorgulayıcı öğretim stratejisinin diğer yöntemlerle ilişkisini kurar.
4 Bir sorgulama sürecinin basamaklarını uygular.
5 Soru sormayı tartışır.
6 Doğru soru sorarak öğrenmeği gerçekleştirir.
7 Sorgulayıcı öğretim stratejisini fen öğretimine uygular ve değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 10
1. Ödev 25
1. Proje / Tasarım 15
1. Performans Görevi (Uygulama) 35
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 80
1. Final 20
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Proje / Tasarım 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 14 14
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6