Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alan Eğitimi (Fen Eğitiminde Kimya) | ILF 525 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ELİF ATABEK YİĞİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Temel kimya konularının iyi bir şekilde kavranması ve uygulamaların kimya perspektifinden yorumlanabilmesi fen bilgisi eğitimi programında önemli bir yer tutmaktadır. Bu ders ile temel kimya konu ve kavramlarının ele alınması, gunluk yaşamdaki örneklerinin irdelenmesi ve konu örneklerinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Maddenin yapısı ve sınıflandırılması, Kimyasal reaksiyon nedir? Yasamimizdaki onemli kimyasal reaksiyonlar, Kimyasal reaksiyonlarda enerji, Çözeltiler ve ozellikleri, Asitler ve Bazlar ve gunluk yasantimizda kullanim alanlari, Gazlar, Elektrokimya, Metaller ve Ametaller. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kimya bilimini tanimlar ve alanini aciklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Maddeyi tanimlar ve siniflandirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kimyasal reaksiyonlari tanimlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Yasantimizdaki onemli kimyasal olaylari irdeler. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | Boşluk Doldurma Testleri, |
5 | Kimyasal reaksiyonlarda enerjinin onemini aciklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
6 | Cozletileri tanimlar ve ozelliklerini aciklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
7 | Asit ve bazlari tanimlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Asia ve bazlarin gunluk yasantimizdaki onemini irdeler. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
9 | Gazlar ile ilgili hesaplamalar yapabilir. | Gezi / Gözlem, Tartışma, | |
10 | Elektrokimyayi tanimlar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
11 | Gunluk yasamdan elektrokimya uygulamalari ornekleri verir. | Problem Çözme, Rol Oynama, | |
12 | Metalleri tanimlar ve onemini irdeler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
13 | Ametalleri tanimlar ve onemini irdeler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
14 | Kimya biliminin yasantimizdaki onemini irdeler. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Boşluk Doldurma Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Madde-Maddenin sınıflandırılması | [1], [3], [4] |
3 | Kimyasal reaksiyon nedir? siniflandirilmasi | [1], [3] |
4 | Yasamimizdaki onemli kimyasal reaksiyonlar | [1], [5] |
5 | Yasamimizdaki onemli kimyasal reaksiyonlar | [2], [6] |
6 | Kimyasal reaksiyonlarda enerji | [2], [6], [7] |
7 | Cozeltiler ve ozellikleri | [1], [3] |
8 | Asitler-bazlar ve gunluk yasantimizida kullanim alanlari | [2], [6] |
9 | Asitler-bazlar ve gunluk yasantimizida kullanim alanlari | [2], [6], [7][2], [6], [7] |
10 | Gazlar | [2], [6], [7] |
11 | Elektrokimya | [2], [6] |
12 | Metaller | [1], [3] |
13 | Ametaller | [1], [3] |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Petrucci, Ralph H.; Harwood, William S.; Herring, Geoffrey F. (çev.ed.Tahsin Uyar-Serpil Aksoy). Genel Kimya: prensipler ve modern uygulamalar. Cilt:1. Palme Yayıncılık. 8.baskı. Ankara. 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | ||||||
2 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fen eğitimi ve disiplinlerarası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
3 | Fen eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve araştırma yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir. | ||||||
4 | Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır. | ||||||
5 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür. | ||||||
6 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kimya bilimini tanimlar ve alanini aciklar. | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 0 |
2 | Maddeyi tanimlar ve siniflandirir. | 1 | 5 | 1 | 0 | 0 | |
3 | Kimyasal reaksiyonlari tanimlar. | 1 | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 |
4 | Yasantimizdaki onemli kimyasal olaylari irdeler. | 1 | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 |
5 | Kimyasal reaksiyonlarda enerjinin onemini aciklar. | 1 | 5 | 1 | 1 | 0 | 0 |
6 | Cozletileri tanimlar ve ozelliklerini aciklar. | 1 | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 |
7 | Asit ve bazlari tanimlar. | 1 | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 |
8 | Asia ve bazlarin gunluk yasantimizdaki onemini irdeler. | 2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 |
9 | Gazlar ile ilgili hesaplamalar yapabilir. | 1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 |
10 | Elektrokimyayi tanimlar. | 1 | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 |
11 | Gunluk yasamdan elektrokimya uygulamalari ornekleri verir. | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
12 | Metalleri tanimlar ve onemini irdeler. | 1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 |
13 | Ametalleri tanimlar ve onemini irdeler. | 1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 |
14 | Kimya biliminin yasantimizdaki onemini irdeler. | 2 | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
2. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |