Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Araştırmalarında İstatistik | ILF 502 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. MURAT TOPAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İstatistiksel işlemleri SPSS paket programı ile yapmaktır. |
Dersin İçeriği | İstatistik ile ilgili temel kavramlar, merkezi eğilim ve değişim ölçüleri, korelasyon ve regresyon, hipotez testleri, araştırmalarda istatistik kullanımı. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İstatistik dersi ile ilgili temel kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Toplanan verileri düzenler, sınıflandırır, SPSS programına girişini yapar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Problem Çözme, Anlatım, | |
3 | Yüzde, frekans, merkezi eğilim ve değişme ölçülerini hesaplar. | Anlatım, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
4 | İki değişken arasındaki ilişkiyi korelasyon katsayısı olarak hesaplar ve sonucu yorumlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, | |
5 | Değeri bilinen bir değişkeni kullanarak diğer değişkenin değerini kestirmek için regresyon analizi yapar sonucu yorumlar. | Anlatım, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
6 | Bir hipotezi test etmek için kullanacağı hipotez testinin adımlarını sayar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, | |
7 | Bağımsız ve bağımlı iki örneklem ortalamasını t testi ile test eder. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | İkiden fazla örneklemin ortalamalarını ANOVA ile test ederek karşılaştırır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, | |
9 | Öntest- sontest kontrol gruplu deneysel araştırma deseninde hipotezleri ANCOVA ile test eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Problem Çözme, | |
10 | Birden çok bağımsız örneklem olduğunda bağımlı örneklemin ortalamalarını iki faktörlü ANOVA ile test eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar | İlgili kaynaklar |
2 | Verilerin betimlenmesi ve grafikle gösterilmesi | İlgili kaynaklar |
3 | Merkezi eğilim ölüleri ( aritmetik ortalama, mod, medyan) | İlgili kaynaklar |
4 | Değişim ölçüleri (ranj, standart sapma, varyans) | İlgili kaynaklar |
5 | Korelasyon | İlgili kaynaklar |
6 | Regresyon | İlgili kaynaklar |
7 | Hipotez testi adımları | İlgili kaynaklar |
8 | Arasınav | |
9 | Tek örneklem t tesi | İlgili kaynaklar |
10 | Bağımsız örneklem t testi | İlgili kaynaklar |
11 | Bağımlı örneklem t testi | İlgili kaynaklar |
12 | Varyans analizi | İlgili kaynaklar |
13 | Deneysel desenler için kovaryans analizi | İlgili kaynaklar |
14 | İki faktörlü ANOVA | İlgili kaynaklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Alıştırma ve uygulama verileri |
Ders Kaynakları | Veri analizi el kitabı, Şener Büyüköztürk |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | ||||||
2 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fen eğitimi ve disiplinlerarası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
3 | Fen eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve araştırma yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir. | ||||||
4 | Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır. | ||||||
5 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür. | ||||||
6 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İstatistik dersi ile ilgili temel kavramları tanımlar. | ||||||
2 | Toplanan verileri düzenler, sınıflandırır, SPSS programına girişini yapar. | ||||||
3 | Yüzde, frekans, merkezi eğilim ve değişme ölçülerini hesaplar. | ||||||
4 | İki değişken arasındaki ilişkiyi korelasyon katsayısı olarak hesaplar ve sonucu yorumlar. | ||||||
5 | Değeri bilinen bir değişkeni kullanarak diğer değişkenin değerini kestirmek için regresyon analizi yapar sonucu yorumlar. | ||||||
6 | Bir hipotezi test etmek için kullanacağı hipotez testinin adımlarını sayar. | ||||||
7 | Bağımsız ve bağımlı iki örneklem ortalamasını t testi ile test eder. | ||||||
8 | İkiden fazla örneklemin ortalamalarını ANOVA ile test ederek karşılaştırır. | ||||||
9 | Öntest- sontest kontrol gruplu deneysel araştırma deseninde hipotezleri ANCOVA ile test eder. | ||||||
10 | Birden çok bağımsız örneklem olduğunda bağımlı örneklemin ortalamalarını iki faktörlü ANOVA ile test eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |