Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | YBS 600 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİHAL SÜTÜTEMİZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NİHAL SÜTÜTEMİZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilim ve bilimsel araştırma konularında detaylı bilgilere sahip olmasını sağlamak, bilimsel bir çalışmayı (makale, bildiri, rapor, kitap) tasarlamak, yürütmek ve raporlandırmak, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel mantığını kazanmak ve sorgulayıcı, araştırıcı bir düşünme biçimi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bilimsel bir araştırmanın yürütülmesinde izlenmesi gereken temel süreç ve yöntemler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel Araştırma ile yöntem bilgisi arasındaki ilişkiyi anlar ve yorumlar | ||
2 | Yöntem hakkında öğrenilenlerini araştırma konusu belirlerken ve herhangi bir araştırma sürecinde kullanır | ||
3 | Araştırmanın odağındaki konuyla ilgili daha önce yapılmış ampirik ve kavramsal çalışmaları sorgular ve yapılacak araştırma ile ilişkilendirir | ||
4 | Bağlamına uygun bir araştırma süreci tasarlar ve araştırma stratejisi önerir | ||
5 | Bilimsel araştırma raporu yazabilir | ||
6 | Bilimsel araştırma raporu yazabilir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Bilimlerde Paradigmik Dönüşüm ve Araştırma Yöntemlerinin Sınıflandırılması | |
2 | Nicel Araştırma Süreci Ve Araştırma Sorunsalını Belirleme | |
3 | Nicel Araştırma Desenleri (Tarama, Deneysel Araştırma, Meta Analizi) | |
4 | Nitel Araştırma Süreci ve Araştırma Sorunsalını Belirleme | |
5 | Nitel Araştırma Desenleri (Gömülü Kuram, Örnek Olay, Etnografi) | |
6 | Nitel Araştırma Desenleri (Olgubilim, Eylem Araştırması) | |
7 | Örnek makaleleri tartışma | |
8 | Nicel Araştırmalarda Evren ve Örnekleme Yöntemleri | |
9 | ARASINAV | |
10 | Nitel Araştırmalarda Evren ve Örnekleme Yöntemleri | |
11 | Nicel Araştırmalarda Veri toplama yöntemleri Geçerlilik ve Güvenilirlik | |
12 | Nitel Araştırmalarda Veri Toplama Yöntemleri, Geçerlilik ve Güvenilirlik | |
13 | Araştırma Raporu Hazırlama/Araştırmalarda Etik | |
14 | Seminer |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-) Gürbüz, S. Şahin, F., (2016), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz, Seçkin Yayıncılık 2-) Aslan, Ş., (2019), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Nicel, Nitel ve Karma Tasarımlar İçin Bir Rehber, Eğitim Kitabevi. 3-) Neuman, W.Lawrence (2012) Basics of Social Research: Qualitative and Quantitative Approaches (3rd Edt.), Pearson. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | ||||||
2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | ||||||
3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | ||||||
4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | ||||||
5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | ||||||
6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | ||||||
7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel Araştırma ile yöntem bilgisi arasındaki ilişkiyi anlar ve yorumlar | |||||||
2 | Yöntem hakkında öğrenilenlerini araştırma konusu belirlerken ve herhangi bir araştırma sürecinde kullanır | |||||||
3 | Araştırmanın odağındaki konuyla ilgili daha önce yapılmış ampirik ve kavramsal çalışmaları sorgular ve yapılacak araştırma ile ilişkilendirir | |||||||
4 | Bağlamına uygun bir araştırma süreci tasarlar ve araştırma stratejisi önerir | |||||||
5 | Bilimsel araştırma raporu yazabilir | |||||||
6 | Bilimsel araştırma raporu yazabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 1 | 60 | 60 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 50 | 50 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 321 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |