Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Medya Analitiği | YBS 621 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | Python |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH AYDEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. EMRAH AYDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | Burak Aslan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Web analitiği ve sosyal medya analitiği alanında Kuramsal-bilgi ve pratik uygulama becerisinin geliştirilmesini sağlamak |
Dersin İçeriği | Social Media Analysis Comment-Based Data Analysis of Turkish Language in terms of Natural Language Processing Social Media Sentiment Analysis |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Medya Sitelerinden Veri Toplama ve Önişleme | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Metin Tabanlı Verilerden Duygu Analizi Elde Etme | Beyin Fırtınası, Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Metinlerin Makineye Öğretilmesi ve Öğrenme Modelinin Kullanımı | Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Web ve Sosyal Medya Verileri | |
2 | Birliktelik Analizi | |
3 | İşletmeler Açısından Veri ve Önemi | |
4 | İşletmeler Açısından Yorum Tabanlı Veriler | |
5 | Metin Verileri Önişleme | |
6 | Metin Öznitelik Çıkarma Yöntemleri | |
7 | Türkçe Dilinin Doğal Dil İşleme Açısından Analizi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sosyal Medya Gönderileri Elde Etme | |
10 | Sosyal Medya Gönderilerinin Duygu Analizi | |
11 | Metin Verileri Okuyup Kategorilere Göre Etiketleme | |
12 | Etiketlenmiş Verilerin Makineye Öğretilmesi | |
13 | Öğrenen Makinenin Tüm Verileri Etiketlemesi | |
14 | Etiketlenmiş ve Duygu Analizi Yapılmış Tüm Verilerin Çeşitli Açılardan Analizi ve Görselleştirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | X | |||||
3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal Medya Sitelerinden Veri Toplama ve Önişleme | 5 | ||||||
2 | Metin Tabanlı Verilerden Duygu Analizi Elde Etme | 5 | ||||||
3 | Metinlerin Makineye Öğretilmesi ve Öğrenme Modelinin Kullanımı | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 50 | 50 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |