Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri | UYS 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİHAL SÜTÜTEMİZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilim ve bilimsel araştırma konularında temel bilgilere sahip olmasını sağlamak, bilimsel bir çalışmayı (makale, bildiri, rapor, kitap) tasarlamak, yürütmek ve raporlandırmak, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel mantığını kazanmak ve sorgulayıcı, araştırıcı bir düşünme biçimi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bilimsel bir araştırmanın yürütülmesinde izlenmesi gereken temel süreç ve yöntemler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel Araştırma ile yöntem bilgisi arasındaki ilişkiyi anlar ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Yöntem hakkında öğrenilenleri araştırma konusu belirlerken ve herhangi bir araştırma sürecinde kullanır | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Araştırmanın odağındaki konuyla ilgili daha önce yapılmış ampirik ve kavramsal çalışmaları sorgular ve yapılacak araştırma ile ilişkilendirir | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | Bağlamına uygun bir araştırma süreci tasarlar ve araştırma stratejisi önerir | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Bilimsel araştırma raporu yazabilir | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Tanımlayıcı istatistikleri bilir ve hesaplayıp yorumlar | Tartışma, Anlatım, | |
7 | Araştırma Problemine uygun analiz yöntemini seçer ve bulguları yorumlar | Tartışma, Anlatım, | |
8 | Bilimsel Araştırmalarda etik konusunu bilir | Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Başarılı Bir Bilimsel Çalışma İçin İpuçları | |
2 | Bilimsel Araştırmalarda Etik | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Bilimsel Araştırma Süreci ve Araştırma Sorunsalını Belirleme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Araştırma Tasarımı | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Araştırma Evreni ve Örnekleme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Araştırmalarda Ölçme ve Veri Edinimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Veri İşlemeye Hazırlık ve Temel Analiz Teknikleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | SPSS'e Giriş | |
9 | Ara sınav | |
10 | Tanımlayıcı İstatistikler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Ki Kare Analizi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Bağımsız Örneklemler için Karşılaştırma Testleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Korelasyon ve Regresyon Analizi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Araştırma Raporunun Yazılması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-) Gürbüz, S. Şahin, F., (2016), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz, Seçkin Yayıncılık 2-) Aslan, Ş., (2019), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Nicel, Nitel ve Karma Tasarımlar İçin Bir Rehber, Eğitim Kitabevi. 3-) Neuman, W.Lawrence (2012) Basics of Social Research: Qualitative and Quantitative Approaches (3rd Edt.), Pearson.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | |||||
2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | X | |||||
3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir | X | |||||
4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | X | |||||
5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | X | |||||
6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | X | |||||
7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | X | |||||
8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel Araştırma ile yöntem bilgisi arasındaki ilişkiyi anlar ve yorumlar | ||||||||
2 | Yöntem hakkında öğrenilenleri araştırma konusu belirlerken ve herhangi bir araştırma sürecinde kullanır | ||||||||
3 | Araştırmanın odağındaki konuyla ilgili daha önce yapılmış ampirik ve kavramsal çalışmaları sorgular ve yapılacak araştırma ile ilişkilendirir | ||||||||
4 | Bağlamına uygun bir araştırma süreci tasarlar ve araştırma stratejisi önerir | ||||||||
5 | Bilimsel araştırma raporu yazabilir | ||||||||
6 | Tanımlayıcı istatistikleri bilir ve hesaplayıp yorumlar | ||||||||
7 | Araştırma Problemine uygun analiz yöntemini seçer ve bulguları yorumlar | ||||||||
8 | Bilimsel Araştırmalarda etik konusunu bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |