Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İş Zekası | UYS 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HALİL İBRAHİM CEBECİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HALİL İBRAHİM CEBECİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İş zekası ve iş analitiği ile iligli temel bilgilerin öğretilerek öğrencilerin analitik bakış açısına katkı sağlanması |
Dersin İçeriği | Ders içerisinde iş zekası, iş analitiği, veri tabanı ve ambarları, veri görselleştirme ve işletme performans yönetimi ile ilgili teorik bilgiler sunulduktan sonra iş analitiği ve veri görselleştirme ile iligli pratik uygulamalar yapılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karar verme sürecini anlar ve bilişim sistemlerinin bu süreç içerisindeki rolünü sorgulayabilir. | Anlatım, | |
2 | İş zekasının karar verme süreci içerisindeki kritik rolünü değerlendirebilir | Anlatım, Rol Oynama, | |
3 | Veri ambarı kavramını anlar, veri tabanları ile farklılıklarını bilir ve yeni VTYS teknolojilerini değerlendirir | Anlatım, Rol Oynama, | |
4 | İş analitiği kavramını anlar ve yapısal / yapısal olmayan madencilik yöntemlerinin kullanıldığı yerleri sorgular | Anlatım, Rol Oynama, | |
5 | Her türlü veriyi temel düzeyde görselleştirebilir. | Rol Oynama, Gözlem, Gezi / Gözlem, | |
6 | Temel düzeyde veri madenciliği uygulamalarını kullanabilir. | Rol Oynama, Gözlem, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karar vermeye ve İş Zekasına Giriş | |
2 | İş Zekası Bileşenleri: Altyapı (Veriyi anlamak) | |
3 | İş Zekası Bileşenleri: Altyapı (Veri ambarları) | |
4 | İş Zekası Bileşenleri: İş Analitiği (Veri Madenciliği) | |
5 | İş Zekası Bileşenleri: İş Analitiği (Metin Madenciliği) | |
6 | İş Zekası Bileşenleri: İş Analitiği (Web ve Sosyal Medya Madenciliği) | |
7 | İş Zekası Bileşenleri: İş Analitiği (Büyük Veri Analitiği) | |
8 | Ara Sınav | |
9 | İş Zekası Bileşenleri: İşletme Performans Yönetimi | |
10 | İş Zekası Bileşenleri: Veri Görselleştirme | |
11 | Yapay Zeka | |
12 | Nesnelerin İnterneti ve Endüstri 4.0 | |
13 | İş Zekası Alanına Yön Veren Yeni Teknolojiler | |
14 | İş Zekası Alanına Yön Veren Yeni Teknolojiler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sisteme yüklenecek slaytlar |
Ders Kaynakları | Temel Kaynak: Ders Slaytları
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | |||||
2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | X | |||||
3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir | X | |||||
4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | X | |||||
5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | X | |||||
6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | X | |||||
7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | X | |||||
8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Karar verme sürecini anlar ve bilişim sistemlerinin bu süreç içerisindeki rolünü sorgulayabilir. | ||||||||
2 | İş zekasının karar verme süreci içerisindeki kritik rolünü değerlendirebilir | ||||||||
3 | Veri ambarı kavramını anlar, veri tabanları ile farklılıklarını bilir ve yeni VTYS teknolojilerini değerlendirir | ||||||||
4 | İş analitiği kavramını anlar ve yapısal / yapısal olmayan madencilik yöntemlerinin kullanıldığı yerleri sorgular | ||||||||
5 | Her türlü veriyi temel düzeyde görselleştirebilir. | ||||||||
6 | Temel düzeyde veri madenciliği uygulamalarını kullanabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Proje / Tasarım | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |