Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nitel Veri Analizi ve Metin Madenciliği | YBS 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ADEM AKBIYIK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Sosyal Bilimler alanında nitel araştırma ve karma yöntem araştırmalarına yönelik eğilim trendi elde edilen nitel veri setlerinin analizi konusunda farklı yaklaşımlar ve araçlar geliştirilmesine neden olmaktadır. Bilgisayar destekli nitel veri analizi yazılımlarına yönelik taleplerde yaşanan artışı dikkate alarak, bu derste nitel veri analizi ve metin madenciliği uygulamalarına imkan veren Provalis Research firmasına ait ProSuite paket programının iki temel modülü, QDA Miner ve Wordstat eğitimleri verilecektir. |
Dersin İçeriği | Nitel Veri Analizine Giriş Nitel Araştırma Yaklaşımları Karma Yöntem Araştırma Yaklaşımları CAQDAS – Bilgisayar Destekli Nitel Veri Analizi Yazılımları
QDA Miner 4.0 Giriş ve Nitel Araştırma Projesi Oluşturma Değişkenler / Vakalar Kod Omurgası Oluşturma ve Kodlama Bilgi Çıkarma (Retrieval) Analizler Kod Frekansları Kod- Değişken İlişkileri Analizi Kod Birlikteliği (Code Co-occurrence) Vaka Benzerlik Analizi (Case Similarity Analysis) Çeşitli Fonksiyonlar
Metin Madenciliğine Giriş
Wordstat 6.0 İçerik Analizi veya Metin Madenciliği Sözlüksüz Kelime Analizi İçerik Analizi – Sözlük Geliştirme Prensipleri Otomatik Doküman Sınıflandırmaya Giriş |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Herhangi bir programlama dili yada ileri istatistiksel analiz ve modeller bilmeden temel ve ileri düzeyde metin madenciliği uygulamaları yapabilmeyi anlamak | Tartışma, | |
2 | Metin madenciliğinde kullanılan Wordstat ve QDA Miner uygulamalarını kullanmabilmek | Tartışma, Anlatım, | |
3 | Bilgisayar destekli nitel araştırma sürecini kavramak | Tartışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nitel Veri Analizine Giriş | |
2 | Nitel Araştırma ve Karma Yöntem Araştırma Yaklaşımları | |
3 | CAQDAS – Bilgisayar Destekli Nitel Veri Analizi Yazılımları | |
4 | QDA Miner - Giriş ve Nitel Araştırma Projesi Oluşturma | |
5 | QDA Miner - Değişkenler / Vakalar | |
6 | QDA Miner - Kod Omurgası Oluşturma ve Kodlama | |
7 | QDA Miner - Bilgi Çıkarma (Retrieval) | |
8 | QDA Miner - Analizler I | |
9 | QDA Miner - Analizler II | |
10 | Wordstat - Metin Madenciliğine Giriş | |
11 | Wordstat - İçerik Analizi veya Metin Madenciliği | |
12 | Wordstat - Sözlüksüz Kelime Analizi | |
13 | Wordstat - İçerik Analizi – Sözlük Geliştirme Prensipleri | |
14 | Wordstat - Otomatik Doküman Sınıflandırma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Her hafta EBS üzerinden paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | Sosyal Bilimlerde Metin Madenciliği Wordstat Uygulamaları, Dr. Adem Akbıyık, SAKARYA YAYINCILIK |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
2 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
3 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
4 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
5 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
6 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
7 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Herhangi bir programlama dili yada ileri istatistiksel analiz ve modeller bilmeden temel ve ileri düzeyde metin madenciliği uygulamaları yapabilmeyi anlamak | |||||||
2 | Metin madenciliğinde kullanılan Wordstat ve QDA Miner uygulamalarını kullanmabilmek | |||||||
3 | Bilgisayar destekli nitel araştırma sürecini kavramak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 48 | 48 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |