Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Veri Analizi | YBS 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİHAL SÜTÜTEMİZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Lisansüstü üstü öğrencilere araştırma raporu hazırlama sürecinde yardımcı olacak metodolojik bilgileri vermek |
Dersin İçeriği | SPSS programı kullanarak bilimsel süreçte kullanılcak veri setinin oluşturulması ve verilerin analizinin yapılabilmesi için çeşitli istatistiksel metodların öğrenilmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Belirli bir değişkene göre gruplar arası farklılıkları analiz eder | Tartışma, Anlatım, | |
2 | SPSS’e veri girişi yapar | Anlatım, Tartışma, | |
3 | SPSS’te veri düzenleme yapar | Tartışma, Anlatım, | |
4 | Veri türüne göre tanımlayıcı istatistikleri uygular ve yorumlar | Tartışma, Anlatım, | |
5 | Veri türüne göre değişkenler arasındaki ilişkileri analiz edip yorumlar | Tartışma, Anlatım, | |
6 | Hipotez kurma ve hipotez kavramı hakkında bilgi sahibi olur | Tartışma, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
7 | Tartışma, Anlatım, | ||
8 | Tartışma, Anlatım, | ||
9 | Tartışma, Anlatım, | ||
10 | Tartışma, Anlatım, | ||
11 | Tartışma, Anlatım, | ||
12 | Anlatım, | ||
13 | Parametrik ve parametrik olmayan testlerin uygulanma şartlarını bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | |
14 | Değişkenleri gruplayan analiz yapar ve yorumlar | Tartışma, Anlatım, | |
15 | Katılımcıları gruplayan analiz yapar ve yorumlar | Tartışma, Anlatım, | |
16 | Denekleri belirli kriterlere göre ayıran analizleri yapar ve yorumlar | Tartışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma ve bilimsel araştırma süreci | |
2 | SPSS’e giriş | |
3 | SPSS’te veri düzenleme | |
4 | SPSS’te Tanımlayıcı istatistikler | |
5 | Ki-Kare Analizi | |
6 | Korelasyon Analizi | |
7 | Regresyon Analizi | |
8 | ARA SINAV | |
9 | t-testi | |
10 | Varyans Analizi | |
11 | Parametrik Olmayan Analizler | |
12 | Faktör Analizi | |
13 | Ayırma Analizi | |
14 | Kümeleme Analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kalaycı, Ş., (2010), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, 5. Baskı. Pallant, J., Çev. S.Balcı, B.Ahi, (2017), SPSS Kullanma Kılavuzu SPSS ile Adım Adım Veri Analizi, Anı Yayıncılık, 2. Baskı. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
2 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
3 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
4 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
5 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
6 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
7 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Belirli bir değişkene göre gruplar arası farklılıkları analiz eder | |||||||
2 | SPSS’e veri girişi yapar | |||||||
3 | SPSS’te veri düzenleme yapar | |||||||
4 | Veri türüne göre tanımlayıcı istatistikleri uygular ve yorumlar | |||||||
5 | Veri türüne göre değişkenler arasındaki ilişkileri analiz edip yorumlar | |||||||
6 | Hipotez kurma ve hipotez kavramı hakkında bilgi sahibi olur | |||||||
7 | ||||||||
8 | ||||||||
9 | ||||||||
10 | ||||||||
11 | ||||||||
12 | ||||||||
13 | Parametrik ve parametrik olmayan testlerin uygulanma şartlarını bilir | |||||||
14 | Değişkenleri gruplayan analiz yapar ve yorumlar | |||||||
15 | Katılımcıları gruplayan analiz yapar ve yorumlar | |||||||
16 | Denekleri belirli kriterlere göre ayıran analizleri yapar ve yorumlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |