Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
E-Ticaret ve E-İş YBS 516 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. FARUK DURSUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Internetin yeni bir pazarlama aracı olarak kullanılması yöntemlerini öğrenmek.
Elektronik Ticaret ile ilgili temel teori ve kavramları öğrenmek
Elektronik Ticaret ile ilgili güncel soru ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak
Elektronik Ticaret hakkında yazılmış temel bilimsel makaleleri tartışmak ve güncel araştırma konuları ve eğilimler hakkında bilgi sahibi olmak

Dersin İçeriği

E-Ticaret genel kavramlar konular, Gelişmekte olan ülkelerde e-ticaret, e-ticaret ve hukuk, e-ticaret kişisel haklar ve hukuk, Türkiye´de e-ticaret, e-ticarette güncel eğilimler

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 E-ticaret´e giriş, kavramlar, teorileri öğrenmek Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 Gelişmekte olan ülkelerde e-ticaret konularını bilmek Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
3 E-Ticaret ve hukuk ilişkisini kavramak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme,
4 E-ticaret ve kişisel haklar, sorunlar ı anlamak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gözlem,
5 Türkiye´de E-ticaret konuları hakkında bilgi sahibi olmak Anlatım, Problem Çözme, Rol Oynama, Gözlem, Beyin Fırtınası,
6 E-Ticaretteki güncel eğilimleri öğrenmek Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanışma, grupların oluşturulması ve Sunum konularının paylaşımı
2 E-Ticaret - Giriş/Kavramlar/Teoriler Sturgeon, Julie, (2012), Five Things You Must Know About E-Commerce Now, universitybusiness.com, 38-41
3 Gelişmekte Olan Ülkelerde E-Ticaret Williams, Stephen, (2012), Chinery Hesses Moment of Truth, New African, October, 74-75
4 E-Ticaret ve Hukuk Hernando, Isabel, ((2003), Introduction To technology law: E-Commerce, Computer Law & Security Report, (19:5), 363-374
5 E-Ticaret ve Kişisel Haklar/Sorunlar Stuart, David, (2012), Technological Threats to Privacy and Information Access, Online, October, 35-37
6 Türkiye´de E-Ticaret Çoban, Bilal, Devecioğlu, Sebahattin ve Karakaya, Emre, (2011), Spor Sektöründe E-Ticaret, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, (8:1), 1099-1120
7 E-Ticarette güncel eğilimler Tripathi, Kiran Mani, (2012), M-Commerce: A Recent Trend In Business and Management?, Researchers World, (3:4), 24-28
8 Grup/Bireysel Sunumlar
9 Grup/Bireysel Sunumlar
10 Grup/Bireysel Sunumlar
11 Grup/Bireysel Sunumlar
12 Grup/Bireysel Sunumlar
13 Grup/Bireysel Sunumlar
14 Final/Yıl Sonu Değerlendirme Sınavı
Kaynaklar
Ders Notu

1-) Sturgeon, Julie, (2012), Five Things You Must Know About E-Commerce Now, universitybusiness.com, 38-41
2-) Williams, Stephen, (2012), Chinery Hesses Moment of Truth, New African, October, 74-75
3-) Hernando, Isabel, (2003), Introduction To technology law: E-Commerce, Computer Law & Security Report, (19:5), 363-374
4-) Stuart, David, (2012), Technological Threats to Privacy and Information Access, Online, October, 35-37
5-) Çoban, Bilal, Devecioğlu, Sebahattin ve Karakaya, Emre, (2011), Spor Sektöründe E-Ticaret, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, (8:1), 1099-1120
6-) Tripathi, Kiran Mani, (2012), M-Commerce: A Recent Trend In Business and Management, Researchers World, (3:4), 24-28

Ders Kaynakları

Tüm haftalık makaleler, ders sorumlusu tarafından öğrencilere elektronik ortamda dağıtılacaktır. Dersle ilgili tüm güncel duyurular ve dokümanlar, ders sorumlusunun internet sitesine yüklenecektir.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
2 Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. X
3 Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. X
4 Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. X
5 İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. X
6 Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. X
7 Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. X
7 Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 7
1 E-ticaret´e giriş, kavramlar, teorileri öğrenmek
2 Gelişmekte olan ülkelerde e-ticaret konularını bilmek
3 E-Ticaret ve hukuk ilişkisini kavramak
4 E-ticaret ve kişisel haklar, sorunlar ı anlamak
5 Türkiye´de E-ticaret konuları hakkında bilgi sahibi olmak
6 E-Ticaretteki güncel eğilimleri öğrenmek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,76
Dersin AKTS Kredisi 6