Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
E-Ticaret ve E-İş | YBS 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. FARUK DURSUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Internetin yeni bir pazarlama aracı olarak kullanılması yöntemlerini öğrenmek. |
Dersin İçeriği | E-Ticaret genel kavramlar konular, Gelişmekte olan ülkelerde e-ticaret, e-ticaret ve hukuk, e-ticaret kişisel haklar ve hukuk, Türkiye´de e-ticaret, e-ticarette güncel eğilimler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | E-ticaret´e giriş, kavramlar, teorileri öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Gelişmekte olan ülkelerde e-ticaret konularını bilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | E-Ticaret ve hukuk ilişkisini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
4 | E-ticaret ve kişisel haklar, sorunlar ı anlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gözlem, | |
5 | Türkiye´de E-ticaret konuları hakkında bilgi sahibi olmak | Anlatım, Problem Çözme, Rol Oynama, Gözlem, Beyin Fırtınası, | |
6 | E-Ticaretteki güncel eğilimleri öğrenmek | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, grupların oluşturulması ve Sunum konularının paylaşımı | |
2 | E-Ticaret - Giriş/Kavramlar/Teoriler | Sturgeon, Julie, (2012), Five Things You Must Know About E-Commerce Now, universitybusiness.com, 38-41 |
3 | Gelişmekte Olan Ülkelerde E-Ticaret | Williams, Stephen, (2012), Chinery Hesses Moment of Truth, New African, October, 74-75 |
4 | E-Ticaret ve Hukuk | Hernando, Isabel, ((2003), Introduction To technology law: E-Commerce, Computer Law & Security Report, (19:5), 363-374 |
5 | E-Ticaret ve Kişisel Haklar/Sorunlar | Stuart, David, (2012), Technological Threats to Privacy and Information Access, Online, October, 35-37 |
6 | Türkiye´de E-Ticaret | Çoban, Bilal, Devecioğlu, Sebahattin ve Karakaya, Emre, (2011), Spor Sektöründe E-Ticaret, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, (8:1), 1099-1120 |
7 | E-Ticarette güncel eğilimler | Tripathi, Kiran Mani, (2012), M-Commerce: A Recent Trend In Business and Management?, Researchers World, (3:4), 24-28 |
8 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
9 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
10 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
11 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
12 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
13 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
14 | Final/Yıl Sonu Değerlendirme Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1-) Sturgeon, Julie, (2012), Five Things You Must Know About E-Commerce Now, universitybusiness.com, 38-41 |
Ders Kaynakları | Tüm haftalık makaleler, ders sorumlusu tarafından öğrencilere elektronik ortamda dağıtılacaktır. Dersle ilgili tüm güncel duyurular ve dokümanlar, ders sorumlusunun internet sitesine yüklenecektir. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
2 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
3 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
4 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
5 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
6 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
7 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | E-ticaret´e giriş, kavramlar, teorileri öğrenmek | |||||||
2 | Gelişmekte olan ülkelerde e-ticaret konularını bilmek | |||||||
3 | E-Ticaret ve hukuk ilişkisini kavramak | |||||||
4 | E-ticaret ve kişisel haklar, sorunlar ı anlamak | |||||||
5 | Türkiye´de E-ticaret konuları hakkında bilgi sahibi olmak | |||||||
6 | E-Ticaretteki güncel eğilimleri öğrenmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |