Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dünya İşletme Tarihi | UTC 528 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ESRA DİL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayşegül KARATAŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisans üstü seviyede öğrencilerin, işletme tarihi disiplini çerçevesinde işletmeciliğin gelişimi dünyadan örnekler ile öğrenmesi, yönetim düşüncesinin evrimine dair temel bilgi seviyesini derinleştirmesi. |
Dersin İçeriği | - Toplumsal bir aktör olarak modern işletmelerin doğuşu |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ekonomik teoriler ve işletme tarihi arasında ilişki kurabilecek birikime ulaşma. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
2 | İşletme tarihi ve yönetim çalışmaları arasındaki ilişkiyi anlama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | İşletmenin fonksiyonlarında yaşanan gelişme ve değişimler karşılaştırmalı olarak incelemek ve anlamak | Beyin Fırtınası, | |
4 | İşletme toplum ilişkisini çok yönlü olarak analiz edebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
5 | Türk İşletme Tarihi hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihsel Süreçte İşletmeler Ve Toplum | Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi. |
2 | Ekonomik Teoriler Ve İşletme Tarihi | Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi. |
3 | İşletme Tarihi ve Yönetim Çalışmaları | Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi. |
4 | İşletme Organizasyonları Formlarına İlişkin Tarihsel İnceleme | Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi. |
5 | İşletme Organizasyonları Formlarına İlişkin Tarihsel İnceleme | Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi. |
6 | İşletmenin Fonksiyonlarında Tarihsel Süreçte Meydana Gelen Değişimi | Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi. |
7 | İşletmenin Fonksiyonlarında Tarihsel Süreçte Meydana Gelen Değişimi | Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi. |
8 | Ara Sınav | Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi. |
9 | İşletme Tarihi: Ülke Örnekleri- Amerika | Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi. |
10 | İşletme Tarihi: Ülke Örnekleri-Japonya | Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi. |
11 | İşletme Tarihi: Ülke Örnekleri-Almanya | Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi. |
12 | Türk İşletme Tarihi | Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi. |
13 | Türkiye’de küçük işletmelerin tarihsel hikayeleri | Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi. |
14 | Türkiye’de Holdinglerin Hikayeleri | Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Jones, G. And Zeitlin, J. (Ed) “The handbook of Business history” Oxford Handbooks. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eleştirel düşüncenin temellerine sahip olma | X | |||||
2 | Eleştirel düşüncenin sonucunda yüksek nitelikte akademik çalışma üretme | X | |||||
3 | Toplumun sorunlarının ve ihtiyaçlarının farkına varma | X | |||||
4 | Toplumun sorunlarına paydaşlarla işbirliği içerisinde çözümler üretme | X | |||||
5 | İç ve dış girişimciliğe yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | X | |||||
6 | Girişimcilik ekosisteminin sağlıklı oluşumuna katkı sağlamak | X | |||||
7 | Küresel toplumun sorun ve ihtiyaçlarının farkına varmak | X | |||||
8 | Küresel sorunlara ve gelişmeye yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | X | |||||
9 | Etik farkındalık | X | |||||
10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ekonomik teoriler ve işletme tarihi arasında ilişki kurabilecek birikime ulaşma. | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 |
2 | İşletme tarihi ve yönetim çalışmaları arasındaki ilişkiyi anlama | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
3 | İşletmenin fonksiyonlarında yaşanan gelişme ve değişimler karşılaştırmalı olarak incelemek ve anlamak | ||||||||||
4 | İşletme toplum ilişkisini çok yönlü olarak analiz edebilmek | ||||||||||
5 | Türk İşletme Tarihi hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |