Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Rekabet Stratejileri | UTC 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ESRA DİL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayşegül Karataş |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Küreselleşmenin ortaya çıkardığı tablo ile birlikte ayrı bir boyut kazanan uluslar arası işletmecilik faaliyetleri hem işletmelere hem de onların yönetimine ilişkin birçok olguyu değişime uğratmıştır. Bir yönetim disiplini olarak stratejik yönetimde bu değişimden derinden etkilenmiştir. Bu etkilemeye bağlı olarak bu dersin amacı ulus ötesi işletmeler için strateji olgusunu yeniden yorumlamak ve bir ulus ötesi işletmede stratejik yönetim sürecini küresel bir çerçeveyi temel alarak tasarlamaktır. |
Dersin İçeriği | Ulus ötesi işletmelerde stratejik yönetim, Uluslar arası stratejik analiz, Uluslar arası işletme stratejilerin geliştirilmesi, Uluslar arası stratejilerin uygulanması, Küresel kurumların ulus ötesi işletmelerin stratejileri üzerindeki rolü. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ulus ötesi işletmelerde stratejik yönetim | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Uluslararası stratejik analiz | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Uluslararası işletme stratejilerinin geliştirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Uluslararası işletme stratejilerinin uygulanması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Küresel kurumların ulus ötesi işletmelerin stratejileri üzerindeki rolü | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş-Kavramsal Açıklamalar | De Wit, B. Meyer Ren 2004 (Strategy Process content, context. An international Perspective |
2 | Uluslararası Stratejik Analiz | De Wit, B. Meyer Ren 2004 (Strategy Process content, context. An international Perspective |
3 | Uluslararası Stratejik Analiz | De Wit, B. Meyer Ren 2004 (Strategy Process content, context. An international Perspective |
4 | Uluslararası Stratejilerin Geliştirilmesi | De Wit, B. Meyer Ren 2004 (Strategy Process content, context. An international Perspective |
5 | Uluslararası Stratejilerin Geliştirilmesi | De Wit, B. Meyer Ren 2004 (Strategy Process content, context. An international Perspective |
6 | Uluslararası Stratejilerin Uygulanması | De Wit, B. Meyer Ren 2004 (Strategy Process content, context. An international Perspective |
7 | Uluslararası Stratejilerin Uygulanması | De Wit, B. Meyer Ren 2004 (Strategy Process content, context. An international Perspective |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uluslararası Stratejik İşbirlikleri | De Wit, B. Meyer Ren 2004 (Strategy Process content, context. An international Perspective |
10 | Uluslararası İşletmelerde Kriz Yönetimi | De Wit, B. Meyer Ren 2004 (Strategy Process content, context. An international Perspective |
11 | Küresel Kurumların Ulus Ötesi İşletmelerin Stratejileri Üzerindeki Rolü | De Wit, B. Meyer Ren 2004 (Strategy Process content, context. An international Perspective |
12 | Örnek Olay İncelemesi | De Wit, B. Meyer Ren 2004 (Strategy Process content, context. An international Perspective |
13 | Örnek Olay İncelemesi | De Wit, B. Meyer Ren 2004 (Strategy Process content, context. An international Perspective |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Yukarıda belirtilen kitaplar, kitap bölümleri ve makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eleştirel düşüncenin temellerine sahip olma | X | |||||
2 | Eleştirel düşüncenin sonucunda yüksek nitelikte akademik çalışma üretme | X | |||||
3 | Toplumun sorunlarının ve ihtiyaçlarının farkına varma | X | |||||
4 | Toplumun sorunlarına paydaşlarla işbirliği içerisinde çözümler üretme | X | |||||
5 | İç ve dış girişimciliğe yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | X | |||||
6 | Girişimcilik ekosisteminin sağlıklı oluşumuna katkı sağlamak | X | |||||
7 | Küresel toplumun sorun ve ihtiyaçlarının farkına varmak | X | |||||
8 | Küresel sorunlara ve gelişmeye yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | X | |||||
9 | Etik farkındalık | X | |||||
10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ulus ötesi işletmelerde stratejik yönetim | ||||||||||
2 | Uluslararası stratejik analiz | ||||||||||
3 | Uluslararası işletme stratejilerinin geliştirilmesi | ||||||||||
4 | Uluslararası işletme stratejilerinin uygulanması | ||||||||||
5 | Küresel kurumların ulus ötesi işletmelerin stratejileri üzerindeki rolü |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |