Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Hizmetlerinde Kalite İyileştirme ve Akreditasyon | SAY 612 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SELMA ALTINDİŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş Gör Çiğdem Ugan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere kalite iyileştirme ve akreditasyon uygulamalarını tanıtarak sınıf içi ve dışı uygulamaları analiz etmektir. |
Dersin İçeriği | Bu derste sağlık hizmetlerinde kalite ve akreditasyon kavramları, hasta güvenliği, kalite ve akreditasyon ilkeleri, Türkiye ve dünyadaki uygulamaları konusunda hakkında temel bilgiler vermenin yanı sıra JSI ve TÜRKAK uygulamaları konularına yer verilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kalite ve akreditasyonun önemini anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sağlık hizmetlerinde kalitesizliğin önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Akreditasyon sürecini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Kalite bağlamında hasta güvenliği uygulamaları, tıbbi hata nedenleri ve çözümleri konusunu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE VE AKREDİTASYON KAVRAMLARI | |
2 | SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTENİN ÖNEMİ VE İLKELERİ | |
3 | SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE İLKELERİ: SÜREKLİLİK | |
4 | SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE İLKELERİ: HASTA MEMENİNİYETİ | |
5 | SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE İLKELERİ: ÇALIŞAN VE HASTA KATILIMI | |
6 | SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE İLKELERİ: ÇALIŞAN VE HASTA EĞİTİMİ | |
7 | SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE UYGULAMASI OLARAK HASTA GÜVENLİĞİ | |
8 | KALİTE İYİLEŞTİRMEDE KULLANILAN TEMEL ARAÇLAR | |
9 | ARA SINAV | |
10 | AKREDİTASYONUN AVANTAJLARI | |
11 | DÜNYADA VE TÜRKİYEDE KALİTE VE AKREDİTASYON UYGULAMALRI | |
12 | JSI | |
13 | TÜRKAK | |
14 | DÜNYADA VE TÜRKİYEDE KALİTE VE AKREDİTASYON UYGULAMALARI |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları
|
Ders Kaynakları | Quality and Accredation in health care services; A global review; WHO;2003. İlker Carikci; Sağlık hizmetlerinde Akreditasyon; SDU SBE İşletme Yuksek lisans tezi, 2011, İsparta Spath, Patrice.(2009). Introduction to healthcare quality management Health Administration Press WHO (2003). Quality and accreditation in health care services. Alkhenizan, A., & Shaw, C. (2011). Impact of Accreditation on the Quality of Healthcare Services: a Systematic Review of the Literature. Annals of Saudi Medicine, 31(4), 407–416. http://doi.org/10.4103/0256-4947.83204 https://www.jointcommissioninternational.org/ AACI(2016). International Accreditation Standards for Healthcare Organisations Sara Melo, (2016) "The impact of accreditation on healthcare quality improvement: a qualitative case study", Journal of Health Organization and Management, Vol. 30 Issue: 8, pp.1242-1258. Dhillon, B.S., (2007), Reliability Technology, Human Error, and Quality in Health Care, CRC Press, USA. Stoecklein, M. (2005), “Quality Improvement Systmes, Theories, and Tools”, (Edit. Scott B. Ransom, Maulik s. Joshi, and David B. Nash), The Healthcare Quality Book; Vision, Stretegy, and Tools, Health Administration Press, Washington. Leebov, W. and Ersoz, CJ. (1991), The Health Care Manager’s Guide To Continuous Quality Improvement, American Hospital Publishing, USA. Varkey, P. (2010), Medical Quality Management; Theary and Practice, Jones and Bartlett Publichers, USA. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disipline arası düşünebilme yeteneği kazanmak | X | |||||
2 | Değer temelli sağlık hizmet ve geri ödeme yöntemlerini değerlendirmek, kıyaslamak ve en iyi uygulamalar hakkında öneriler geliştirmek | X | |||||
3 | Dünyadaki sağlık sorunlarını tespit etmek ve yorumlamak. | X | |||||
4 | Küresel sağlık sorunları için çözüm önerileri geliştirebilmek | X | |||||
5 | Sağlık mevzuatında hakim olmak | X | |||||
6 | Gelişen bilgi ve sağlık teknolojilerini takip etmek | X | |||||
7 | Alan yazını takip etmek | X | |||||
8 | Sürekli iyileştirme için gerekli araştırmalar yapmak | X | |||||
9 | Multidisipliner çalışmalar yapmak | X | |||||
10 | Ulusal ve Uluslararası düzeyde ortak projeler geliştirmek ve yürütmek | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kalite ve akreditasyonun önemini anlar | ||||||||||||||
2 | Sağlık hizmetlerinde kalitesizliğin önemini kavrar | ||||||||||||||
3 | Akreditasyon sürecini bilir | ||||||||||||||
4 | Kalite bağlamında hasta güvenliği uygulamaları, tıbbi hata nedenleri ve çözümleri konusunu kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |