Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Kurumlarında Yönetim ve Organizasyon | SAY 501 | 1 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Sena AKPINAR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Yönetim Kavramları ve Yönetim Süreci | |
2 | Çağdaş Yönetim Sürecinin Evrimi: Geleneksel ve Çağdaş Yönetim Düşüncesinin Ayırımı | |
3 | Yönetim ve Organizasyon Teorileri: Klasik Yönetim ve Organizasyon Teorisi | |
4 | Yönetim ve Organizasyon Teorileri: Neo-Klasik Yönetim ve Organizasyon Teorisi | |
5 | Yönetim ve Organizasyon Teorileri: Modern Organizasyon Teorisi | |
6 | Modernizmden Modern Sonrasına Geçiş Süreci | |
7 | Uyum Yaklaşımları-I | |
8 | Uyum Yaklaşımları-II | |
9 | Toplam Kalite Yönetimi | |
10 | Proje Yönetimi ve Matriks Organizasyon | |
11 | Temel Yetenek ve Dış Kaynaklardan Yararlanma | |
12 | Stratejik Küçülme ve Şebeke Organizasyonlar | |
13 | Değişim Mühendisliği ve Benchmarking | |
14 | Personel Güçlendirme ve Öğrenen Organizasyonlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Daft, R.L., Organization Theory and Design, 8th Edition, Thomson South-Western, Ohio, 2004. Daft, R.L., & Marcic, D. (2004). Understanding management, Fourth Edition, South-Western, Ohio: Thomson. Robbins, S.P., Decenzo, D.A., & Coulter, M. (2013). Yönetimin Esasları (Çev.), A. Öğüt, Ankara: Nobel. Koçel, T. (2014). İşletme Yöneticiliği. Genişletilmiş 15. Baskı, İstanbul: Beta. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bütçeleme, finansal raporlama ve kontrol kavramları, teorileri, yasaları, araçları ve uygulamaları anlamak | X | |||||
2 | Ulusal ve Uluslararası sağlık stratejileri geliştirmek ve değişimleri takip etmek | X | |||||
3 | İktisadi sorunları çözebilmek için istatistiki bilgileri kullanabilme becerisi kazanmak | X | |||||
4 | Karmaşık ekip görevlerini yerine getirmek | X | |||||
5 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini kullanabilme | X | |||||
6 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini problemlerin çözümünde kullanmak | X | |||||
7 | Değerlendirme: Paydaşların temel düşünlerini anlayarak iyileştirme stratejileri için başarılı önerilerde bulunmak | X | |||||
8 | Veri Analizi ve Sunum: Örgütleri başarılı bir şekilde yönetmek için mevcut verileri yorumlayabilmek ve elde ettiği bilgileri örgütsel gelişim ve değişimde kullanmak | X | |||||
9 | Sağlık kurumlarının rekabetçi gücünü ve sürdürebilirliğini destekleyen değerlerin üretimine katkıda bulunmak | X | |||||
10 | Hasta tedavisi ve bakımını olumlu yönde etkileyecek stratejiler geliştirmek için hasta ve sağlık profesyonelleri ile işbirliği yapmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 3 | 16 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 318 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |