Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler SAY 517 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

YOK

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HARUN KIRILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çağımızın gözde mesleklerinden biri olan halkla ilişkiler, önemli olmakla, sıradan olmak arasındaki fark olarak ifade edilir. Bu bağlamda halkla ilişkileri iyi olan kurumlar olumlu imaja sahip olmaktadırlar. Sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılması ve müşteri memnuniyetinin sağlanabilmesi halkla ilişkiler faaliyetlerinin etkinliğiyle doğru orantılıdır. Bir başka ifadeyle etkin ve başarılı halkla ilişkiler faaliyetleri sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılmasında anahtar rol oynamaktadır.

Dersin İçeriği

Halkla İlişkiler Nedir? Ne Değildir?

Hastanelerde Halkla İlişkilerin Önemi

Hastanelerde Halkla İlişkiler Birimi ve Yapılanması

Hastanelerde Halkla İlişkiler Uzmanının Kurum İçine Dönük Faaliyetleri
-Etkin ve Verimli Bir İletişim Ağı Oluşturma
- Çalışanların Moral-Motivasyon Düzeylerini Artırıcı Faaliyet ve Organizasyonlar
- Çalışanların Mesleki Bilgi ve Becerileri Artırmaya Dönük Faaliyetler

Medya ilişkileri

Kurumsal kimlik ve kurumsal imaj

Kuruluş içi iletişim ve kuruluş içi halkla ilişkiler

Kriz yönetimi ve sağlık kuruluşlarında kriz yönetimi uygulama örnekleri

Sponsorluk ve sponsorluk çalışma örnekleri

Kurumsal sosyal sorumluluk ve uygulama örnekleri

Lobicilik ve lobicilik çalışma örnekleri

 

 

Halkla İlişkiler Nedir? Ne Değildir?
Hastanelerde Halkla İlişkilerin Önemi
Hastanelerde Halkla İlişkiler Birimi ve Yapılanması
Hastanelerde Halkla İlişkiler Uzmanının Kurum İçine Dönük Faaliyetleri
-Etkin ve Verimli Bir İletişim Ağı Oluşturma
- Çalışanların Moral-Motivasyon Düzeylerini Artırıcı Faaliyet ve Organizasyonlar
- Çalışanların Mesleki Bilgi ve Becerileri Artırmaya Dönük Faaliyetler
- Medya ilişkileri

-Kurumsal kimlik ve kurumsal imaj

-Kuruluş içi iletişim ve kuruluş içi halkla ilişkiler

-Kriz yönetimi ve sağlık kuruluşlarında kriz yönetimi uygulama örnekleri

-Sponsorluk ve sponsorluk çalışma örnekleri

-Kurumsal sosyal sorumluluk ve uygulama örnekleri

-Lobicilik ve lobicilik çalışma örnekleri
 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Halkla ilişkiler kavramını tanımlar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Halkla ilişkilerin Sağlık işletmelerinde konumunu ve işlevlerini açıklar Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 Halkla ilişkiler Faaliyetlerinde kullanılan teknikleri bilir. Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 Sağlık hizmetlerinde halkla ilişkilerin önemini belirtir. Anlatım, Beyin Fırtınası,
5 Halkla ilişkiler çalışmalarında medyanın önemini tartışır. Anlatım, Beyin Fırtınası,
6 Kriz yönetimi sağlık kurumlarında halkla ilişkiler birimi tarafından etkili bir şekilde sağlanır. Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Halkla İlişkiler ne anlamına gelir? - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013.
2 Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkilerin Gerekliliğini Ortaya Çıkaran Nedenler -Tengilimoğlu,Dilaver: "İşletmelerde Halkla İlişkiler", 3. Basım, Seçkin,2011, Ankara.
3 Türkiyede Hastanelerin Gelişim Süreci ve Özel Hastane Profili - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013.
4 İlgili Çalışmalar: Türk Halkının Hastanelere Bakışı - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013.
5 Hastane Seçiminde Rol Oynayan Etmenler - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013.
6 Sağlık Kuruluşlarında (Hastanelerde) Halkla İlişkilerin Önemi - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013.
7 Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Örgütlenmesi: Halkla İlişkiler Biriminin Hastane İçindeki Rolü ve Konumu - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013.
8 Hastane Halkla İlişkiler Uzmanında Bulunması Gereken Nitelikler - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013.
9 ARASINAV
10 İşletmelerde Halkla İlişkiler Uzmanının Sorumlulukları - Tengilimoğlu,Dilaver: "İşletmelerde Halkla İlişkiler", 3. Basım, Seçkin,2011, Ankara.
11 Basınla (Medyayla) İlişkiler - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013.
12 Hastane Tanıtım Stratejisi Oluşturma: Kurum İçine Dönük Faaliyetler (kurumsal kimlik ve kurumsal imaj oluşturma vb.) - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013.
13 Hastane Tanıtım Stratejisi Oluşturma: Kurum Dışına Dönük Uygulamalar ( kurumsal sponsorluk ve kurumsal reklamcılık vb.) - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013.
14 Hastanelerde Kriz yönetimi Uygulamaları - IŞIK, Metin: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013.
Kaynaklar
Ders Notu

- IŞIK, M., "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler" Ders Notları, Sakarya, 2013.

Ders Kaynakları

Canöz, K., Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Uygulamaları,Palet yayınları, 2. Baskı,2013.

Tengilimoğlu,D. ve Öztürk, Y., İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin,3. Baskı, 2011

Işık, M.,Hastanelerde Halkla İlişkiler: Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Bir Yansıması Olarak Türkiye'de Özel Hastane Algısı Üzerine Bir Araştırma, Gözden geçirilmiş 2. baskı, Eğitim yayınevi, Konya, 2015

BALCI, Ş. ve TARHAN, A., Hastane Seçiminde Etkili Olan Değişkenler: Halkla İlişkilerin Rolünü Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma, Tüm Yönleriyle Halkla İlişkiler ve Tanıtım, (ed.) Metin IŞIK, Eğitim Kitabevi, Konya, 2007.

 IŞIK, M., Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, Konya, 2011.

SEÇİM, H., Hastanelerde Halkla İlişkiler, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 765, Eskişehir, 1994.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bütçeleme, finansal raporlama ve kontrol kavramları, teorileri, yasaları, araçları ve uygulamaları anlamak X
2 Ulusal ve Uluslararası sağlık stratejileri geliştirmek ve değişimleri takip etmek X
3 İktisadi sorunları çözebilmek için istatistiki bilgileri kullanabilme becerisi kazanmak X
4 Karmaşık ekip görevlerini yerine getirmek X
5 Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini kullanabilme X
6 Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini problemlerin çözümünde kullanmak X
7 Değerlendirme: Paydaşların temel düşünlerini anlayarak iyileştirme stratejileri için başarılı önerilerde bulunmak X
8 Veri Analizi ve Sunum: Örgütleri başarılı bir şekilde yönetmek için mevcut verileri yorumlayabilmek ve elde ettiği bilgileri örgütsel gelişim ve değişimde kullanmak
9 Sağlık kurumlarının rekabetçi gücünü ve sürdürebilirliğini destekleyen değerlerin üretimine katkıda bulunmak X
10 Hasta tedavisi ve bakımını olumlu yönde etkileyecek stratejiler geliştirmek için hasta ve sağlık profesyonelleri ile işbirliği yapmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Halkla ilişkiler kavramını tanımlar.
2 Halkla ilişkilerin Sağlık işletmelerinde konumunu ve işlevlerini açıklar
3 Halkla ilişkiler Faaliyetlerinde kullanılan teknikleri bilir.
4 Sağlık hizmetlerinde halkla ilişkilerin önemini belirtir.
5 Halkla ilişkiler çalışmalarında medyanın önemini tartışır.
6 Kriz yönetimi sağlık kurumlarında halkla ilişkiler birimi tarafından etkili bir şekilde sağlanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 15
2. Ödev 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 2 10 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6