Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Kurumlarında Örgüt Geliştirme | SAY 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA YILDIRIM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA YILDIRIM, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Çiğdem UĞAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, örgütlerin içerisindeki yaşadıkları çevrenin değişimine nasıl uyum sağladıklarının araştırılması ve incelenmesidir. Bu değişime uyum çabalarının amaçlar, yapı, teknoloji, kültür gibi örgütsel öğeler üzerinde meydaba getirdiği baskı dersin odak noktası olacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste örgütlerde geliştirmenin tanımı, teorik temelleri, süreci ve yönetilmesi ele alınacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Örgüt geliştirmenin teorik temellerinin öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Örgüt geliştirmenin temel unsurlarının öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Örgüt geliştirme süreci ve uygulamasının öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Örgüt yapısına yönelik müdahale tekniklerinin öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Örgüt süreçlerine yönelik müdahale tekniklerinin öğrenilmesi | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örgüt geliştirmenin teorik temelleri | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Örgüt geliştirmenin teorik temelleri | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Örgütler ve örgütsel etkililik | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Çevre örgüt ilişkisi | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Çevre örgüt ilişkisi | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Örgüt yapısı ve tasarımı: Yetki ve Denetim | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Örgüt yapısı ve tasarımı: Uzmanlaşma ve Kontrol | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Örgüt kültürünün yaratılması ve kontrolü | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | Ara sınav | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Örgüt tasarımı, örgütsel yetenekler ve teknoloji | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Örgütsel değişim türleri ve biçimleri | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Örgütsel dönüşümler: Doğum, Büyüme ve Ölüm | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Örgütsel çatışma | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Örnek olay değerlendirmeleri | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul; |
Ders Kaynakları | Gareth R. Jones, Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim, Gazi Kitabevi Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing . |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bütçeleme, finansal raporlama ve kontrol kavramları, teorileri, yasaları, araçları ve uygulamaları anlamak | ||||||
2 | Ulusal ve Uluslararası sağlık stratejileri geliştirmek ve değişimleri takip etmek | ||||||
3 | İktisadi sorunları çözebilmek için istatistiki bilgileri kullanabilme becerisi kazanmak | ||||||
4 | Karmaşık ekip görevlerini yerine getirmek | ||||||
5 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini kullanabilme | ||||||
6 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini problemlerin çözümünde kullanmak | ||||||
7 | Değerlendirme: Paydaşların temel düşünlerini anlayarak iyileştirme stratejileri için başarılı önerilerde bulunmak | ||||||
8 | Veri Analizi ve Sunum: Örgütleri başarılı bir şekilde yönetmek için mevcut verileri yorumlayabilmek ve elde ettiği bilgileri örgütsel gelişim ve değişimde kullanmak | ||||||
9 | Sağlık kurumlarının rekabetçi gücünü ve sürdürebilirliğini destekleyen değerlerin üretimine katkıda bulunmak | ||||||
10 | Hasta tedavisi ve bakımını olumlu yönde etkileyecek stratejiler geliştirmek için hasta ve sağlık profesyonelleri ile işbirliği yapmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Örgüt geliştirmenin teorik temellerinin öğrenilmesi | ||||||||||
2 | Örgüt geliştirmenin temel unsurlarının öğrenilmesi | ||||||||||
3 | Örgüt geliştirme süreci ve uygulamasının öğrenilmesi | ||||||||||
4 | Örgüt yapısına yönelik müdahale tekniklerinin öğrenilmesi | ||||||||||
5 | Örgüt süreçlerine yönelik müdahale tekniklerinin öğrenilmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |