Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Kurumlarında Örgüt Geliştirme | SAY 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA YILDIRIM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA YILDIRIM, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Çiğdem UĞAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, örgütlerin içerisindeki yaşadıkları çevrenin değişimine nasıl uyum sağladıklarının araştırılması ve incelenmesidir. Bu değişime uyum çabalarının amaçlar, yapı, teknoloji, kültür gibi örgütsel öğeler üzerinde meydaba getirdiği baskı dersin odak noktası olacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste örgütlerde geliştirmenin tanımı, teorik temelleri, süreci ve yönetilmesi ele alınacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Örgüt geliştirmenin teorik temellerinin öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Örgüt geliştirmenin temel unsurlarının öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Örgüt geliştirme süreci ve uygulamasının öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Örgüt yapısına yönelik müdahale tekniklerinin öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Örgüt süreçlerine yönelik müdahale tekniklerinin öğrenilmesi | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örgüt geliştirmenin teorik temelleri | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Örgüt geliştirmenin teorik temelleri | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Örgütler ve örgütsel etkililik | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Çevre örgüt ilişkisi | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Çevre örgüt ilişkisi | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Örgüt yapısı ve tasarımı: Yetki ve Denetim | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Örgüt yapısı ve tasarımı: Uzmanlaşma ve Kontrol | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Örgüt kültürünün yaratılması ve kontrolü | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | Ara sınav | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Örgüt tasarımı, örgütsel yetenekler ve teknoloji | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Örgütsel değişim türleri ve biçimleri | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Örgütsel dönüşümler: Doğum, Büyüme ve Ölüm | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Örgütsel çatışma | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Örnek olay değerlendirmeleri | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul; |
Ders Kaynakları | Gareth R. Jones, Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim, Gazi Kitabevi Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing . |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | ||||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | ||||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | ||||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | ||||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | ||||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | ||||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Örgüt geliştirmenin teorik temellerinin öğrenilmesi | |||||||
2 | Örgüt geliştirmenin temel unsurlarının öğrenilmesi | |||||||
3 | Örgüt geliştirme süreci ve uygulamasının öğrenilmesi | |||||||
4 | Örgüt yapısına yönelik müdahale tekniklerinin öğrenilmesi | |||||||
5 | Örgüt süreçlerine yönelik müdahale tekniklerinin öğrenilmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |