Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Örgütsel Davranış Semineri YNO 613 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EMRAH ÖZSOY
Dersi Verenler Doç.Dr. EMRAH ÖZSOY,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet Oğuzhan KALEM

 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, atfetme, kişilik, iletişim, öğrenme, motivasyon ve iş tatmini, çatışma, stres ve zaman yönetimi, örgütsel bağlılık, güven, yıldırma, tükenmişlik gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste kişinin kendini daha iyi tanıması için algılama, atfetme, öğrenme, güdüleme, iş tatmini, tutumlar, iletişim, çatışma, stres ve zaman yönetimi gibi konulara ve örgütsel davranışta yeni açılımlara değinilecektir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yönetim sürecinde örgütsel davranışın gelişimini özgün şekilde birleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
2 Algılama, atfetme ve öğrenme teorilerini analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
3 Tutumlar ve grup dinamiklerini örnekler ile değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
4 Liderlik teorilerini ve iletişim çeşitlerini karşılaştırıp eleştirir. Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Çatışma, stres ve zaman yönetimini bilir ve irdeler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
6 Hamilik ve Koçluk süreçlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
7 Örgütsel bağlılık, güven ve adalet kavramlarını irdeler. Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap,
8 Psikolojik sözleşme ve Örgütsel Vatandaşlık davranışlarını değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
9 Yıldırma ve Tükenmişlik teorilerini ölçütlere göre eleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
10
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Algılama, Atfetme ve Öğrenme İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
2 Motivasyon ve İş Tatmini İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
3 Tutumların Gelişim ve Değişimi İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
4 İletişim ve Beden Dili İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
5 Çatışma, Stres ve Zaman Yönetimi İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
6 Hamilik (Mentoring) ve Koçluk İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
7 ARA SINAV
8 Örgütlerde Güven İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
9 Örgütsel Bağlılık İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
10 Psikolojik Sözleşme İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
11 Yıldırma (Mobbing) ve Zorbalık İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
12 Örgütsel Vatandaşlık Davranışı İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
13 Tükenmişlik ve Engellenme İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
14 Örgütsel Davranışta Yeni Açılımlar İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Özen Kutanis, Rana (2014) Örgütlerde Davranış Bilimleri Ders Notları, Sakarya Kitabevi Yay., Sakarya.

Ders Kaynakları

Özen Kutanis, R. 2016, Türkiye'de Örgütsel Davranış Çalışmaları II, Gazi Kitabevi, Ankara.

Özen Kutanis, R. 2015, Türkiye'de Örgütsel Davranış Çalışmaları I, Gazi Kitabevi, Ankara.

Erdoğan, İ. 1996. İşletme Yönetiminde Örgütsel Davranış. İst.:Avcıol Yay.
Robbins, S. 2001. Organizational Behavior. New Jersey: Prentice-Hall Inc.
Özdevecioğlu, M. ve H. Karadal, 2008, Örgütsel Davranışta Seçme Konular, İlke Yay., Ankara.
Kaynakçada belirtilen Örgütsel Davranış Kitapları ve her hafta verilen makaleler

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir.
2 Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır.
3 Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır.
4 Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir.
5 Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir.
6 Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir.
7 Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Yönetim sürecinde örgütsel davranışın gelişimini özgün şekilde birleştirir.
2 Algılama, atfetme ve öğrenme teorilerini analiz eder.
3 Tutumlar ve grup dinamiklerini örnekler ile değerlendirir.
4 Liderlik teorilerini ve iletişim çeşitlerini karşılaştırıp eleştirir.
5 Çatışma, stres ve zaman yönetimini bilir ve irdeler.
6 Hamilik ve Koçluk süreçlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
7 Örgütsel bağlılık, güven ve adalet kavramlarını irdeler.
8 Psikolojik sözleşme ve Örgütsel Vatandaşlık davranışlarını değerlendirir.
9 Yıldırma ve Tükenmişlik teorilerini ölçütlere göre eleştirir.
10
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
2. Performans Görevi (Uygulama) 30
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 30 30
Kısa Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 30 30
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 159
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,36
Dersin AKTS Kredisi 6