Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Liderlik ve Motivasyon Kuramları YNO 527 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EMRAH ÖZSOY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet Oğuzhan KALEM

 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İşletme yönetiminin yürütme ayağını oluşturan liderlik ve motivasyon süreçlerini detaylı bir şekilde kavramak.

Dersin İçeriği

Yönetim fonksiyonları hakkında genel bilgi, yürütme fonksiyonu, liderlik ve liderlik kuramları, motivasyon ve motivasyon kuramları. 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yönetimin yürütme fonksiyonunu kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Liderlik ve motivasyon konularına yönelik temel bilgilere sahip olur Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Klasik liderlik teorilerini kavrar ve ilgili teorilerin varsayımlarını kıyaslar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Modern liderlik teorilerini kavrar ve ilgili teorilerin varsayımlarını kıyaslar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Motivasyonda içerik teorilerini kavrar ve varsayımlarını kıyaslar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Motivasyonda süreç teorilerini kavrar ve varsayımlarını kıyaslar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
7 Liderlik ve motivasyon etkileşimini detaylı şekilde öğrenir ve yürütme fonksiyonun işleyişine yönelik teorik bilgi kazanır Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel bilgiler, yönetim fonksiyonlarına genel bakış
2 Yürütme işlevi, liderlik, iletişim ve motivasyon kavramlarının anlamı
3 Liderlikte özellikler yaklaşımı
4 Davranışsal liderlik kuramları
5 Durumsal liderlik kuramları
6 Tartışma
7 Modern liderlik yaklaşımları
8 Modern liderlik yaklaşımları
9 Ara Sınav
10 Motivasyonda İçerik Kuramları
11 Tartışma
12 Motivasyonda süreç kuramları
13 Tartışma
14 Genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
CAN BAYSAL, Ayşe ve TEKARSLAN Erdal. Davranış Bilimleri, Avcıol Basım Yayın, 2004.
ROBBINS, Stephen ve JUDGE, Timothy A. Organizational Behavior, Pearson, 2013.
Sabuncuoğlu, Z. ve Vergiliel Tüz, M. (2013). “Örgütsel Davranış”. 5. Baskı, Aktüel Yayınları, Bursa.
Hatch, M. J. & Cunliffe, A. L. (2013). Organization Theory: Modern, Symbolic and Postmodern Perspectives. United Kingdom: Oxford University Press,
Ders Kaynakları
CAN BAYSAL, Ayşe ve TEKARSLAN Erdal. Davranış Bilimleri, Avcıol Basım Yayın, 2004.
ROBBINS, Stephen ve JUDGE, Timothy A. Organizational Behavior, Pearson, 2013.
Sabuncuoğlu, Z. ve Vergiliel Tüz, M. (2013). “Örgütsel Davranış”. 5. Baskı, Aktüel Yayınları, Bursa.
Hatch, M. J. & Cunliffe, A. L. (2013). Organization Theory: Modern, Symbolic and Postmodern Perspectives. United Kingdom: Oxford University Press,
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. X
2 Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. X
3 Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. X
4 İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. X
5 Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. X
6 Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. X
7 Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Yönetimin yürütme fonksiyonunu kavrar
2 Liderlik ve motivasyon konularına yönelik temel bilgilere sahip olur
3 Klasik liderlik teorilerini kavrar ve ilgili teorilerin varsayımlarını kıyaslar
4 Modern liderlik teorilerini kavrar ve ilgili teorilerin varsayımlarını kıyaslar
5 Motivasyonda içerik teorilerini kavrar ve varsayımlarını kıyaslar
6 Motivasyonda süreç teorilerini kavrar ve varsayımlarını kıyaslar
7 Liderlik ve motivasyon etkileşimini detaylı şekilde öğrenir ve yürütme fonksiyonun işleyişine yönelik teorik bilgi kazanır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Performans Görevi (Seminer) 70
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)