Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İş Yaşamında Psikolojik Sorunlar | YNO 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH ÖZSOY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. EMRAH ÖZSOY, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet Oğuzhan KALEM |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: dersin tanıtılması, ders materyallerinin duyurulması | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
2 | Anormal psikolojinin kapsamı ve çalışma yaşamında yaşanan psikolojik sorunların toplumsal, örgütsel ve bireysel dinamiklerinin anlaşılması | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
3 | Örgütlerde psikolojik şiddet | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
4 | Örgütlerde dedikodu ve kıskançlık | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
5 | İstismarcı yöneticilerin örgüt ve çalışanlar üzerine etkisi | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
6 | Örgütlerde saldırgan davranışlar | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
7 | Örgütlerde cinsiyet temelli sorunlar | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
8 | Öğrenci sunum ve tartışmaları | Öğrenci sunumlarının dinlenmesi ve konuların tartışılması |
9 | Psikolojik sözleşme ihlali, nepotizm | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
10 | İşkoliklik | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
11 | Kötüye kullanma (zaman, kaynak ve bilgi) ve sabote etme | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
12 | Yabancılaşma ve güvensizlik Yabancılaşma ve güvensizlik | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
13 | Rol belirsizliği ve rol çatışması | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
14 | Genel değerlendirme ve tartışma | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | ||||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | ||||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | ||||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | ||||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | ||||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | ||||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 70 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|