Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Örgütsel Davranış YNO 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet Oğuzhan KALEM 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, iletişim, öğrenme, motivasyon, iş tatmini, tutumlar, gruplar, liderlik, iletişim, çatışma, stres ve zaman yönetimi gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste kişinin kendini daha iyi tanıması için algılama, atfetme, öğrenme, kişilik, güdüleme, iş tatmini, tutumlar, gruplar, liderlik, iletişim, çatışma, stres ve zaman yönetimi gibi konulara değinilecektir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yönetim sürecinde örgütsel davranışın gelişimini anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
2 Algılama, atfetme ve öğrenme teorilerini örnekler vererek açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
3 Yıldırma ve Tükenmişlik teorilerini ölçütlere göre eleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Liderlik teorilerini ve iletişim çeşitlerini yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Çatışma, stres ve zaman yönetimini bilir ve yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Örgütsel Davranışa Giriş
2 Motivasyon ve Motivasyon Teorileri
3 İş ve Yaşam Tatmini
4 Liderlik ve liderlik teorileri
5 Örgütsel Çatışma ve Yönetimi
6 Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi
7 Örgütsel Güç ve Politika
8 Örgüt İklimi ve Kültürü
9 Örgütsel İletişim
10 Örgütlerde Gruplar ve Takımlar
11 Örgütsel bağlılık, psikolojik sözleşme, özdeşleşme ve örgütsel vatandaşlık
12 Mobbing ve Örgütsel Dışlanma
13 Seminer sunumları
14 Seminer Sunumları
Kaynaklar
Ders Notu

Baysal, A. C. ve Tekarslan, E. 1996. İletmeciler için Davranış Bilimleri. İst: Avcıol Yay.
Usal, A. ve Kuşluvan, Z. 2000. Davranış Bilimleri. İzmir: Barış Yay.
Erdoğan, İ. 1996. İşletme Yönetiminde Örgütsel Davranış. İst. : Avcıol Yay.
Robbins, S. 2001. Organizational Behavior. New Jersey: Prentice-Hall Inc.
Özkalp, E. 2000. Davranış Bilimlerine Giriş. Eskişehir:Anadolu Üniv. Açık Öğretim Fak.Yay

Ders Kaynakları

Baysal, A. C. ve Tekarslan, E. 1996. İletmeciler için Davranış Bilimleri. İst: Avcıol Yay.
Usal, A. ve Kuşluvan, Z. 2000. Davranış Bilimleri. İzmir: Barış Yay.
Erdoğan, İ. 1996. İşletme Yönetiminde Örgütsel Davranış. İst. : Avcıol Yay.
Robbins, S. 2001. Organizational Behavior. New Jersey: Prentice-Hall Inc.
Özkalp, E. 2000. Davranış Bilimlerine Giriş. Eskişehir:Anadolu Üniv. Açık Öğretim Fak.Yay

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. X
2 Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. X
3 Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. X
4 İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. X
5 Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. X
6 Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. X
7 Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Yönetim sürecinde örgütsel davranışın gelişimini anlatır. 5
2 Algılama, atfetme ve öğrenme teorilerini örnekler vererek açıklar. 5
3 Yıldırma ve Tükenmişlik teorilerini ölçütlere göre eleştirir. 5
4 Liderlik teorilerini ve iletişim çeşitlerini yorumlar. 5
5 Çatışma, stres ve zaman yönetimini bilir ve yorumlar. 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Seminer) 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 0 0
Kısa Sınav 1 0 0
Final 1 0 0
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 0 0
Kısa Sınav 1 0 0
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 154
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,16
Dersin AKTS Kredisi 6