Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı İnsan Kaynakları Yönetimi | YNO 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye´deki İKY uygulamalarının ne şekilde gerçekleştiği ile ilgili genel bir çerçeve çizmek, anlayışının günümüzde ulaştığı noktayı ve mevcut durumun farklı ülkelerdeki İKY uygulamaları ile karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste İnsan Kaynakları Yönetimi, Karşılaştırma Yönetim ve İKY: Ayrışma ve Benzeşme Teorileri, İKY Yaklaşımları ve Modelleri, İKY Uygulamaları, Türkiye´de İKY, Türkiye´deki İKY Uygulamaları ile ilgili Araştırmalara ve farklı ülkelerdeki İKY uygulamalarına yer verilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İKY´nin gelişimini ve bu gelişimde etkili olarak faktörleri değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | İKY uygulamalarını makro ve mikro çerçevede değerlendirir. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Karşılaştırmalı çalışmaların öneminin kavrar. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | İKY uygulamalarının farklılaşmasının nedenlerini değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
5 | Farklı ülkelerdeki İKY uygulamaları örnekleri ile makro ve çok yönlü bir bakış açısını oluşturur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Türkiye İKY anlayışının daha iyi anlaşılması ve özgünlüğünün tartışılması konusunda önerilerde bulunur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Kaynakları Yönetimi: Genel Giriş | |
2 | İKY´nin Kavramsal Çerçeve ve Gelişimi | İlgili makale ve yayınların okunması |
3 | Karşılaştırmalı Yönetim ve İKY | İlgili makale ve yayınların okunması |
4 | Ayrışma ve Benzeşme Teorileri | İlgili makale ve yayınların okunması |
5 | İKY Yaklaşımları | İlgili makale ve yayınların okunması |
6 | İKY Modelleri 1: Amerikan İKY Modelleri | İlgili makale ve yayınların okunması |
7 | İKY Modelleri 2: Avrupa İKY Modelleri | İlgili makale ve yayınların okunması |
8 | Amerika ve Kanada İKY Uygulamaları | İlgili makale ve yayınların okunması |
9 | Avrupa İKY Uygulamaları:1 | İlgili makale ve yayınların okunması |
10 | Avrupa İKY Uygulamaları:2 | İlgili makale ve yayınların okunması |
11 | Avrupa İKY Uygulamaları:3 | İlgili makale ve yayınların okunması |
12 | Uzakdoğu İKY Uygulamaları | İlgili makale ve yayınların okunması |
13 | Türkiye´de İKY | İlgili makale ve yayınların okunması |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ALTUNIŞIK, R., R. Coşkun, S. Bayraktaroğlu ve E. Yıldırım (2007) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, 5. Baskı, Sakarya Kitabevi, Sakarya. ÖZDEMİR, Y. (2010) "Türkiye’deki İnsan Kaynakları Yönetimi Anlayışının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: İSO 500 Örneği", Sakarya Üniversitesi, SBE, Yayınlanmamış Doktora Tezi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İKY´nin gelişimini ve bu gelişimde etkili olarak faktörleri değerlendirir. | |||||||
2 | İKY uygulamalarını makro ve mikro çerçevede değerlendirir. | |||||||
3 | Karşılaştırmalı çalışmaların öneminin kavrar. | |||||||
4 | İKY uygulamalarının farklılaşmasının nedenlerini değerlendirir. | |||||||
5 | Farklı ülkelerdeki İKY uygulamaları örnekleri ile makro ve çok yönlü bir bakış açısını oluşturur. | |||||||
6 | Türkiye İKY anlayışının daha iyi anlaşılması ve özgünlüğünün tartışılması konusunda önerilerde bulunur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
2. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |