Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamaları | YNO 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM BALABAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İKY fonksiyonları ile ilgili teorik bağlamda öğrenilenlerin çalışma yaşamı içinde yer alan pratikteki karşılığının öğretilmesi ve öğrencilerin İKY fonksiyonlarını uygulayabilmeleri için gerekli bilgi ve yeteneğin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste temel olarak İKY’nin temel yapısı ve iş analizi, İK planlaması, performans değerleme, iş değerleme ve ücret yönetimi gibi İK fonksiyonlarının uygulamaları ile ilgili konulara değinilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İKY fonksiyonlarının işleyişi ile ilgili yeterli bilgi edinebilme, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | İKY fonksiyonları arasındaki etkileşimin kavranması, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | İKY fonksiyonları ile ilgili uygulama örnekleri ile edinilen bilgilerin pratiğe aktarılmasının kolaylaştırılması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
4 | İKY fonksiyonları ile ilgili edinilen teorik bilginin uygulama bulguları ile karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve İnsan Kaynakları Yönetiminin ortaya çıkışı | İlgili makalelerden sunum yapılması |
2 | İKY departmanının kuruluşu ve İK fonksiyonlarının tanıtılması | İlgili makalelerden sunum yapılması |
3 | İş analizi uygulamaları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
4 | İK planlaması uygulamaları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
5 | İK temin ve seçimi uygulamaları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
6 | Eğitim ve geliştirme uygulamaları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
7 | Performans değerlendirme uygulamaları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
8 | Kariyer Planlama uygulamaları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
9 | Arasınav | |
10 | Ücret Yönetimi uygulamaları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
11 | İş Değerleme uygulamaları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
12 | Uluslararası İKY uygulamaları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
13 | Çalışanların İş Yaşamına Uyumlaştırılması uygulamaları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
14 | Genel değerlendirme | İlgili makalelerden sunum yapılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | KAUFMAN, Bruce E. (2007) “The Development Of HRM In Historical And International Perspective”, in The Oxford Handbook of Human Resource Management; Edited by; Boxall, Peter, John Purcell ve Patrick Wright, Oxford University Pres, New York, pp. 19-47. Dessler, G. (2014) Human Resource Management, 13th edition, Pearson Publishing. Ardıç, K. ve Özdemir, Y. (2017) İnsan Kaynakları Yönetimi-Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. (ISBN: 978-605-4229-76-5) (Ekim)
|
Ders Kaynakları | Ardıç, K. ve Özdemir, Y. (2017) İnsan Kaynakları Yönetimi-Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. (ISBN: 978-605-4229-76-5) (Ekim) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İKY fonksiyonlarının işleyişi ile ilgili yeterli bilgi edinebilme, | 5 | ||||||
2 | İKY fonksiyonları arasındaki etkileşimin kavranması, | 5 | ||||||
3 | İKY fonksiyonları ile ilgili uygulama örnekleri ile edinilen bilgilerin pratiğe aktarılmasının kolaylaştırılması | 5 | ||||||
4 | İKY fonksiyonları ile ilgili edinilen teorik bilginin uygulama bulguları ile karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |