Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetimde Matematiksel Karar Verme | UYP 502 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi METİN BAYRAM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletmeler ve organizasyonlar çoğu zaman tek bir amaçtan daha fazla amaçla karar verme durumunda kalırlar. Bu karar sonucunda ise maliyet, zaman, kar gibi değişkenler hakkında kararlar meydana gelir. Bu dersin amacı bu kararların alınmasında yardımcı olabilecek tekniklerin katılımcılara kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu derste, yukarıda bahsedilen çıktıları sağlamak için algoritmalar ile bunlar ile çözülen karar modellerinin yorumlanabilme kapasitesinin arttırılması için yöntemler öğretilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karar problemlerini tanımlar ve matematiksel modeller oluşturur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | İşletme karar süreçlerinin olası problemleri hakkında fikir sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Karar problemlerini çözebilecek matematiksel teknikleri kullanır ve Çözümlerin üzerinde karar analizleri yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Karar modellerinde çok amaçlılık terminolojini kavrar ve çok amaçlı Modellerin oluşturulmasında temel amaç fonksiyonları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Çok amaçlı modellerin analiz ve sonuçlarını gerçek problemlere uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | İşletmelerin karar alma sahalarında karar ekiplerine yardımcı olur ve Yönetim kararlarını destekler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetimde Matematiksel karar modellerine giriş ve matematiksel modelleme | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
2 | Kısıtlar altında karar verme ve kısıtlar teorisinin temelleri. | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
3 | Doğrusal Karar Modelleri ve çözüm metotları, çözüm analizleri, model parametrelerinin incelenmesi | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
4 | Doğrusal Karar Modelleri ve çözüm metotları, çözüm analizleri, model parametrelerinin incelenmesi | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
5 | İleri Doğrusal Programlama, duyarlık analizi ve gölge fiyatlar | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
6 | İleri Doğrusal Programlama, duyarlık analizi ve gölge fiyatlar | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
7 | Doğrusal Model Kurma | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
8 | Doğrusal Model Kurma | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
9 | Ulaştırma-tahsis-atama modelleri ile kuruluş yeri ve kapasite seçimi | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
10 | Ulaştırma-tahsis-atama modelleri ile kuruluş yeri ve kapasite seçimi | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
11 | Karar Teorisi | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
12 | Çok amaçlı karar modelleri ve Çok amaçlı karar verme | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
13 | Çok amaçlı karar modelleri ve Çok amaçlı karar verme | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
14 | Oyun teorisi | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yönetim Bilimi (Yöneylem Araştırması) Ders notları, Sakarya Kitapevi, 2006 |
Ders Kaynakları | Introduction to Management Science, Bernard W.Taylor,Prentice Hall |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Karar problemlerini tanımlar ve matematiksel modeller oluşturur | |||||||
2 | İşletme karar süreçlerinin olası problemleri hakkında fikir sahibi olur. | |||||||
3 | Karar problemlerini çözebilecek matematiksel teknikleri kullanır ve Çözümlerin üzerinde karar analizleri yapar. | |||||||
4 | Karar modellerinde çok amaçlılık terminolojini kavrar ve çok amaçlı Modellerin oluşturulmasında temel amaç fonksiyonları tanımlar | |||||||
5 | Çok amaçlı modellerin analiz ve sonuçlarını gerçek problemlere uygular. | |||||||
6 | İşletmelerin karar alma sahalarında karar ekiplerine yardımcı olur ve Yönetim kararlarını destekler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |