Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Şirket Değerleme Stratejileri | MUH 616 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. GÜLFEN TUNA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hümeyra KOÇ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Küreselleşme olgusu ile birlikte şirketlerin etkin kaynak temini ve kullanımı için; halka açılma, şirket birleşmeleri/satın almaları kullanılan alternatif yollar olmaktadır. Bu noktada da ilgili şirketlerin hisse senetlerinin değerlerinin hem teoride hem de uygulamada doğru tespit edilmesi oldukça önemlidir. Bu ders kapsamında da halka açılma, şirket birleşme ya da devralma gibi faaliyetleri gerçekleştiren şirketlerin hisse senetlerinin değerinin nasıl belirlendiğinin incelenmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | 1. Şirkette Risk ve Getiri Yönetimi 2. Değerlendirme, Değerleme ve “Değer” Kavramları 3. Finansal Yönetim Performansının Değerlendirilmesi 4. Değerlemede Şirket Parametrelerinin Kullanılması Yöntemi 5. Şirket Değerlemede Kullanılan Değişkenlerin Belirlenmesi 6. Analiz Süresinin Belirlenmesi 7. Türkiye'de Şirket Değerlemesinde Karşılanan Sorunlar 8. Vak'a Çalışması |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Risk ve getiri kavramlarını işletme yönetiminde anlayabilme ve kullanabilme, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Şirketin finansal performansını temel analiz yöntemlerini kullanarak belirleyebilme, | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Temel şirket değerleme yöntemlerini uygulayabilme kabiliyeti, | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Türkiye’deki finansal sistem içerisinde karşılaşabilecek sorunlara karşı temel bilgi sahibi olma kabiliyeti kazanma | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Şirketlerin değerlemesi ve risk yönetimi üzerine vaka çalışmalarını analiz edebilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
6 | Farklı amaçlar için değerleme yöntemlerinin kullanılabileceğini öğrenme ve uygulayabilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Risk ve Getiri Yönetimi | İlgili kaynakların okunması |
2 | Finansal Yönetim Performansının Değerlendirilmesi | İlgili kaynakların okunması |
3 | Şirkette Mali Tablo Analizleri | İlgili kaynakların okunması |
4 | Oran Analizi, Yatay Analiz, Dikey Analiz, Trend Analizi | İlgili kaynakların okunması |
5 | Değerlendirme, Değerleme ve “Değer” Kavramları | İlgili kaynakların okunması |
6 | Şirket Değerlemede Kullanılan Nakit Akımlarının İskonto Edilmesi Yöntemi, Dividantların İskonto edilmesi: Gordon Modeli, İşletmeye Yönelik Nakit Akımlarının İskonto Edilmesi | İlgili kaynakların okunması |
7 | Şirket Parametrelerinin Kullanılması Yöntemi , Fiyat/Kazanç Oranı Yaklaşımı, Fiyat/Defter değeri Oranı Yaklaşımı, Fiyat/Satış Oranı Yaklaşımı | İlgili kaynakların okunması |
8 | Opsiyon Fiyatlama Modelleri | İlgili kaynakların okunması |
9 | Şirket Değerlemede Kullanılan Değişkenlerin Belirlenmesi | İlgili kaynakların okunması |
10 | İskonto Oranının Belirlenmesi, Borçların Maliyetinin Belirlenmesi, Öz Sermaye Maliyetinin Belirlenmesi, Ağırlıklı Sermaye Maliyetinin (WACC) Belirlenmesi | İlgili kaynakların okunması |
11 | Şirkette Nakit Akımlarının Belirlenmesi, Nominal vs. Reel Nakit Akımları, Vergi Öncesi vs. Vergi Sonrası Nakit Akımları, Öz Sermayeye Sağlanan Serbest Nakit Akımlarının (FCFE) Belirlenmesi | İlgili kaynakların okunması |
12 | Türkiye'de Şirket Değerlemesinde Karşılanan Sorunlar | İlgili kaynakların okunması |
13 | Vak'a Çalışması | İlgili kaynakların okunması |
14 | Vak'a Çalışması | İlgili kaynakların okunması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Şenol Kocaer, Şirket Yeniden Yapılandırmaları, Seçkin Yayıncılık Osman Gürbüz, Yakup Ergincan, Şirket Değerlemesi- Klasik ve Modern Yaklaşımlar, Literatür Yayıncılık. Hasan Yalçın, Şirket Değerlemesi, Crowe Horwath Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | X | |||||
3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Risk ve getiri kavramlarını işletme yönetiminde anlayabilme ve kullanabilme, | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 |
2 | Şirketin finansal performansını temel analiz yöntemlerini kullanarak belirleyebilme, | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 |
3 | Temel şirket değerleme yöntemlerini uygulayabilme kabiliyeti, | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 |
4 | Türkiye’deki finansal sistem içerisinde karşılaşabilecek sorunlara karşı temel bilgi sahibi olma kabiliyeti kazanma | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 |
5 | Şirketlerin değerlemesi ve risk yönetimi üzerine vaka çalışmalarını analiz edebilme | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 |
6 | Farklı amaçlar için değerleme yöntemlerinin kullanılabileceğini öğrenme ve uygulayabilme | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 3 | 30 | 90 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |