Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Denetim Standartları | MUH 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. METİN SARIASLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hüseyin Can AYAR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dünya çapında yaşanan muhasebe skandalları ve vergi kayıpları ulusal ve uluslararası çevrede denetimin önem kazanmasına ve böylece dünya çapında geçerli olacak denetim standartlarının oluşturulması ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Bu çerçevede bu derste Türkiye'de de uygulanmakta olan Uluslararası Denetim Standartları kapsamında denetimin planlanması, gerçekleştirilmesi ve raporlanmasına ilişkin esaslar irdelenecektir. |
Dersin İçeriği | Denetim Standartlarının Ulusal Ve Uluslararası Çerçevesi, Bağımsız Denetimde Kalite Kontrol, Bağımsız Denetçilerin Hileye İlişkin Sorumlulukları, İç Kontrol Sisteminin Değerlemesi, Denetimin Planlanması, Denetimde Risk Değerleme Ve Önemlilik, Denetim Kanıtları, Sürekliliğin Denetimi, Analitik Prosedürler, Muhasebe Tahminlerinin Bağımsız Denetimi, İlişkili Taraflar, Bilanço Tarihinden Sonraki Olaylar, Finansal Tablolara İlişkin Görüş Oluşturma ve Raporlama. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bağımsız denetim hakkında nitelikli konuları ve metodolojiyi bilir. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Bağımsız denetim standartlarını finansal raporlama çerçeveleri kapsamında yorumlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Bağımsız denetim sürecinin uluslararası denetim standartlarına uygun olarak nasıl yürütüleceğinin bilir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Uluslararası denetim standartlarına uygun bağımsız denetçi raporlarını analiz edebilir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Denetim Standartlarının Ulusal ve Uluslararası Çerçevesi | Önerilen kaynakların ilgili kısımlarının incelenmesi |
2 | Bağımsız Denetimde Kalite Kontrol | Önerilen kaynakların ilgili kısımlarının incelenmesi |
3 | Bağımsız Denetçilerin Hileye İlişkin Sorumlulukları | Önerilen kaynakların ilgili kısımlarının incelenmesi |
4 | İç Kontrol Sisteminin Değerlemesi | Önerilen kaynakların ilgili kısımlarının incelenmesi |
5 | Denetimin Planlanması | Önerilen kaynakların ilgili kısımlarının incelenmesi |
6 | Denetimde Risk Değerleme ve Önemlilik | Önerilen kaynakların ilgili kısımlarının incelenmesi |
7 | Denetim Kanıtları | Önerilen kaynakların ilgili kısımlarının incelenmesi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sürekliliğin Denetimi | Önerilen kaynakların ilgili kısımlarının incelenmesi |
10 | Analitik Prosedürler | Önerilen kaynakların ilgili kısımlarının incelenmesi |
11 | Muhasebe Tahminlerinin Bağımsız Denetimi | Önerilen kaynakların ilgili kısımlarının incelenmesi |
12 | İlişkili Taraflar | Önerilen kaynakların ilgili kısımlarının incelenmesi |
13 | Bilanço Tarihinden Sonraki Olaylar | Önerilen kaynakların ilgili kısımlarının incelenmesi |
14 | Finansal Tablolara İlişkin Görüş Oluşturma ve Raporlama | Önerilen kaynakların ilgili kısımlarının incelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kardeş Selimoğlu, Seval, Özbirecikli, Mehmet ve Uzay, Şaban (2017), Bağımsız Denetim, Nobel Akademik Yayıncılık, 2. Basım. |
Ders Kaynakları | www.kgk.gov.tr, Bağımsız Denetim Standartları Seti.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | ||||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bağımsız denetim hakkında nitelikli konuları ve metodolojiyi bilir. | |||||||
2 | Bağımsız denetim standartlarını finansal raporlama çerçeveleri kapsamında yorumlar. | |||||||
3 | Bağımsız denetim sürecinin uluslararası denetim standartlarına uygun olarak nasıl yürütüleceğinin bilir. | |||||||
4 | Uluslararası denetim standartlarına uygun bağımsız denetçi raporlarını analiz edebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 30 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |