Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Pazarlamada Etik | EIS 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRE YILDIRIM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. EMRE YILDIRIM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Pazarlama uygulamalarının hukuki boyutunun önem kazanmasına paralel olarak pazarlama etiği konusu da sorgulanmaya başlanmıştır. Bu derste, pazarlama etiği konusunun kavramsal ve ölçüm boyutunda öğretilmesi hedeflenerek, sosyal ve toplumsal kazanımlar elde edilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | 1. Etik ve ahlak kavramlarının çerçevesinin çizilmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Etik ve etikle ilgili kavramları tanımlar, örnekler verir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Etik kavramının pazarlama ile ilişkilendirerek pazarlama etik ilişkisi unsurlarını analiz eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Pazarlama etiğinin işletmeler açısından önemi vurgulanarak işletmelerin uygun stratejiler geliştirmesini sağlanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | İşletmelerin haksız rekabet uygulamalarına uygun stratejiler geliştirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ahlak kavramına felsefi açıdan (etik) bakış | |
2 | İşletmelerde sosyal sorumluluk anlayışı | |
3 | İş ahlakı, boyutları ve iş ahlakının gerekliliği | |
4 | Pazarlama etiği ve pazarlamada etik karar alma modelleri | |
5 | Yeni ürün geliştirme sürecinde proaktif etik anlayış | |
6 | Etiketleme, ambalaj, garanti ve planlı eskitmede etik dışı işletme uygulamaları | |
7 | İşletmelerarası rekabeti engelleyici fiyatlandırma uygulamaları | |
8 | Tüketicileri yanıltıcı fiyatlandırma uygulamalarının yansımaları | |
9 | Arasınav | |
10 | Perakendeci-tedarikçi ilişkilerinden kaynaklı etik dışı uygulamalar | |
11 | Etik dışı reklam uygulamaları ve çocuklar & kadınlar üzerindeki etkileri | |
12 | Kişisel satış, satış geliştirme ve halkla ilişkilerde etik sorunlar | |
13 | Tüketici taraflı etik dışı davranışların incelenmesi | |
14 | e-ticarette etik ve internette gerçekleşen suçlar üzerine tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Yıldırım, E. ve Mert, K. (2020). Etik Pazarlama Yolunda Neyi, Nasıl Yapma(ma)lı? Ankara: Gazi Kitabevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | |||||
2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | X | |||||
3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | X | |||||
4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | X | |||||
5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | X | |||||
6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | X | |||||
7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | X | |||||
8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Etik ve etikle ilgili kavramları tanımlar, örnekler verir. | ||||||||
2 | Etik kavramının pazarlama ile ilişkilendirerek pazarlama etik ilişkisi unsurlarını analiz eder. | ||||||||
3 | Pazarlama etiğinin işletmeler açısından önemi vurgulanarak işletmelerin uygun stratejiler geliştirmesini sağlanır. | ||||||||
4 | İşletmelerin haksız rekabet uygulamalarına uygun stratejiler geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |