Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dijital Pazarlama EIS 548 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SEMİH OKUTAN
Dersi Verenler Doç.Dr. SEMİH OKUTAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin dijital teknolojiler aracılığı ile yapılan ve günümüzün en önemli pazarlama yöntemlerinden biri olan dijital pazarlamada kullanılan dijital pazarlama araçları ve stratejileri, dijital ölçümleme, dijital tüketici davranışları gibi konularda bilgi sahibi olmaları ve bir dijital pazarlama stratejisi geliştirebilecek seviyeye gelmeleridir. 

Dersin İçeriği

Bu ders dijital platformlar ve dijital pazarlama kavramlarının tanıtılması, sosyal medya pazarlaması, arama motoru pazarlaması, dijital içerik pazarlaması, gelir ortaklığı (affiliate marketing) gibi yeni pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi gibi aşamaları içermektedir. 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dijital teknolojilerin pazarlamaya olan etkisini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Farklı dijital pazarlama teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Dijital pazarlama kampanyası geliştirme sürecinin aşamalarını sayar. Soru-Cevap, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, Anlatım,
4 Dijital çağda tüketicilerin davranışlarını analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dijital iletişim teknolojileri ve pazarlama
2 Dijital çağda tüketici davranışları
3 Dijital pazarlamada bölümlendirme, hedef kitle seçimi ve konumlandırma
4 Dijital pazarlama karması geliştirme
5 Mobil pazarlama ve mobil reklam
6 Mobil uygulamalar, oyunlar, QR ve AR ile pazarlama
7 Arama motoru pazarlaması (SEM) ve Arama motoru optimizasyonu (SEO)
8 Dijital içerik pazarlaması
9 Sosyal medya pazarlaması
10 E-posta, SMS, MMS ve IVR ile pazarlama
11 Gelir ortaklığı modeli (affiliate marketing)
12 Dijital pazarlama etkinliğinin ölçülmesi
13 Dijital pazarlama kampanyası geliştirme uygulaması
14 Dijital pazarlama kampanyası geliştirme uygulaması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ryan, D., çev. Kemaloğlu, M. M. (2017). Dijital pazarlama: dijital kuşağa seslenmek için pazarlama stratejileri. Türkiye iş Bankası.

KOTLER, Philip; KARTAJAYA, Hermawan; SETIAWAN, Iwan. Pazarlama 4.0: Gelenekselden Dijitale Geçiş. Optimist Yayın Grubu, 2017.

Gökşin, E. (2017). Dijital Pazarlama Temelleri. İstanbul: Abaküs Yayınları.

Google Dijital Pazarlamanın temelleri eğitimi :

https://learndigital.withgoogle.com/dijitalatolye/course/digital-marketing

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. X
2 Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. X
3 İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. X
4 Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. X
5 Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir.
6 Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. X
7 İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur.
8 Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Dijital teknolojilerin pazarlamaya olan etkisini açıklar.
2 Farklı dijital pazarlama teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
3 Dijital pazarlama kampanyası geliştirme sürecinin aşamalarını sayar.
4 Dijital çağda tüketicilerin davranışlarını analiz eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
2. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 2 15 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6