Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Örgüt Sosyolojisi | EIS 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örgüt Kavramı | |
2 | Sosyoloji Kavramı | |
3 | Örgüt ve Sosyoloji İlişkisi | |
4 | Örgüt ve Toplumsal Yapı İlişkisi | |
5 | Örgüt ve Toplumsal Gruplar | |
6 | Örgüt ve Toplumsal Kurumlar | |
7 | Arasınav | |
8 | Toplumsal Statü ve Toplumsal Rol | |
9 | Toplum ve Kültür | |
10 | Toplumsal Davranış Örüntüleri | |
11 | Örgütsel ve Toplumsal Değişme | |
12 | Örgüt ve Sosyal Kontrol | |
13 | Örgüt ve Toplumsal Cinsiyet | |
14 | Örgüt ve Uluslararası Çevresi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Memet Zencirkıran (2012), Örgüt Sosyolojisi Dora Yayınları, Bozkurt, Ömer, Örgüt Sosyolojisi için Öncüller. TODAİE Öncü, Ayşe (1982) Örgüt Sosyolojisi, Turhan yay.,Ankara, Özkalp, Enver ve Kırel, Çiğdem (2011) Örgütsel Davranış, Ekin yay., Bursa Weber, Max (2006). Sosyoloji Yazıları (Çev.Taha Parla), İletişim yay., İstanbul, 2006. Bozkurt, Veysel (2007) Değişen Dünyada Sosyoloji, Ekin Kitabevi Yayınları Giddens, Anthony (2013) Sosyoloji & Başlangıç Okumaları, Say Yayınları |
Ders Kaynakları | Memet Zencirkıran (2012), Örgüt Sosyolojisi Dora Yayınları, Bozkurt, Ömer, Örgüt Sosyolojisi için Öncüller. TODAİE Öncü, Ayşe (1982) Örgüt Sosyolojisi, Turhan yay.,Ankara, Özkalp, Enver ve Kırel, Çiğdem (2011) Örgütsel Davranış, Ekin yay., Bursa Weber, Max (2006). Sosyoloji Yazıları (Çev.Taha Parla), İletişim yay., İstanbul, 2006. Bozkurt, Veysel (2007) Değişen Dünyada Sosyoloji, Ekin Kitabevi Yayınları Giddens, Anthony (2013) Sosyoloji & Başlangıç Okumaları, Say Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | ||||||
2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | ||||||
3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | ||||||
4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | ||||||
5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | ||||||
6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | ||||||
7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | ||||||
8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |