Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İnovasyon ve Değişim Yönetimi EIS 535 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Çiğdem UĞAN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yeni ürün fikrinin yaratılmasından ürünün üretilip pazara sunulmasına kadar olan bütün aşamalar ele alınmakta ve yeni ürün geliştirme süreci boyunca kullanılan teknikler hakkında bilgiler verilmektedir.

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yeni ürün konusundaki temel kavramları değerlendirebilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Yeni ürün geliştirme sürecine etki eden sosyo-kültürel faktörleri irdeler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yeni ürün kavramı ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
2 Yeni Ürünün önemi ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
3 İşletmeleri yeni ürün geliştirmeye iten nedenler ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
4 Yeni ürün geliştirme sürecine ilişkin temel kavramlar ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
5 Yeni ürün geliştirme sürecine etki eden faktörler ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
6 Yeni ürün fikirlerinin oluşturulması ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
7 Fikirlerin gözden geçirilmesi ve süzülmesi ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
8 Kavram geliştirme ve iç test ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
9 Ara Sınav ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
10 Pazar analizi ve ekonomik analiz ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
11 Prototip ürün ve pazar testi ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
12 Ürünün pazara sunulması ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
13 Yeni ürün ile sağlanan değer yaratımı ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
14 Yeni ürün başarısızlık nedenleri ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
Kaynaklar
Ders Notu

ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication

Ders Kaynakları

THOMAS Robert J. (1993), New Product Development: Managing and Forecasting for Strategic Success
KUMAR Sameer and Promma Phrommathed (2005), New Product Development: An Empirical Study of the Effects of Innovation Strategy, Organizational Learning and Market Conditions, Springer

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir.
2 Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir.
3 İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir.
4 Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir.
5 Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir.
6 Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir.
7 İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur.
8 Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Yeni ürün konusundaki temel kavramları değerlendirebilme
2 Yeni ürün geliştirme sürecine etki eden sosyo-kültürel faktörleri irdeler
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
1. Performans Görevi (Seminer) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 1 30 30
Final 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 25 25
Toplam İş Yükü 171
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,84
Dersin AKTS Kredisi 6