Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Örgütsel Davranış | EIS 527 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, atfetme, kişilik, iletişim, öğrenme, motivasyon ve iş tatmini, çatışma, stres ve zaman yönetimi, örgütsel bağlılık, güven, yıldırma, tükenmişlik gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste kişinin kendini daha iyi tanıması için algılama, atfetme, öğrenme, güdüleme, iş tatmini, tutumlar, iletişim, çatışma, stres ve zaman yönetimi gibi konulara ve örgütsel davranışta yeni açılımlara değinilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetim sürecinde örgütsel davranışın gelişimini özgün şekilde birleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Algılama, atfetme ve öğrenme teorilerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Tutumlar ve grup dinamiklerini örnekler ile değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Liderlik teorilerini ve iletişim çeşitlerini karşılaştırıp eleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Çatışma, stres ve zaman yönetimini bilir ve irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örgütsel Davranışa Giriş | Örgüt ve Örgütsel davranış konusunda genel bilgilerin verilmesi |
2 | Motivasyon ve Motivasyon Teorileri | Motivasyonun örgütsel davranış açısından öneminin ne olduğunun sorgulanması |
3 | İş ve Yaşam Tatmini | İş ve yaşam tatmininin önemi ve verimlilik üzerindeki etkisinin sorgulanması |
4 | Liderlik ve liderlik teorileri | Liderlik ve yöneticilik arasındaki ayrımın sorgulanması ve liderliğin önemi |
5 | Örgütsel Çatışma ve Yönetimi | İnsanın çatışma eğilimi ve örgütsel çatışma üzerindeki etkisinin sorgulanması |
6 | Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi | Stres ve örgütsel değişim ilişkisinin sorgulanması ve yönetimi |
7 | Örgütsel Güç ve Politika | Örgütsel güç, yetki, otorite ve bunlar arasındaki ilişkinin sorgulanması |
8 | Örgüt İklimi ve Kültürü | Örgüt iklimi ve kültürü ilişkisinin sorgulanması, aralarında ilişkinin kurulması |
9 | Örgütsel İletişim | Örgütsel iletişimin örgütsel verimlilik ve etkinlik üzerinde etkisi |
10 | Örgütlerde Gruplar ve Takımlar | Örgütsel gruplar ve takımlar arasındaki farkın sorgulanması, grup ve takımların yapısının araştırılması |
11 | Örgütsel bağlılık, psikolojik sözleşme, özdeşleşme ve örgütsel vatandaşlık | Örgütsel bağlılık, psikolojik sözleşme, özdeşleşme ve örgütsel vatandaşlık kavramlarının sorgulanması |
12 | Mobbing ve Örgütsel Dışlanma | Mobbing ve örgütsel dışlanmanın ne olduğunun araştırılması |
13 | Örgütsel adalet ve örgütsel sağlık | Örgütsel adalet ve örgütsel sağlık kavramları arasında ilişkinin kurulması |
14 | Örgütsel destek, güven ve psikolojik sermaye | Örgütsel destek, güven ve psikolojik sermaye ilişkisinin kurulması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | |||||
2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | X | |||||
3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | X | |||||
4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | X | |||||
5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | ||||||
6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | X | |||||
7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | X | |||||
8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yönetim sürecinde örgütsel davranışın gelişimini özgün şekilde birleştirir. | 5 | 5 | ||||||
2 | Algılama, atfetme ve öğrenme teorilerini analiz eder. | 5 | 5 | ||||||
3 | Tutumlar ve grup dinamiklerini örnekler ile değerlendirir. | ||||||||
4 | Liderlik teorilerini ve iletişim çeşitlerini karşılaştırıp eleştirir. | ||||||||
5 | Çatışma, stres ve zaman yönetimini bilir ve irdeler. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 30 | 60 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |