Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Yönetimi | MBA 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM BALABAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İKY fonksiyonları ile ilgili teorik bağlamda yeterli düzeyde öğretilmesi ve öğrencilerin İKY fonksiyonlarını uygulayabilmeleri için gerekli bilgi ve yeteneğin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste insan kaynakları yönetiminin ortaya çıkışı, iş analizi, iş değerleme, ücret yönetimi, performans değerlendirme ve diğer İK fonksiyonları ile ilgili konulara değinilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İKY’nin gelişim evrelerini İKY fonksiyonları açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
2 | İKY fonksiyonlarını İKY’nin entegrasyonu açısından birbirleriyle ilişkili olarak değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
3 | İKY’de uygulama açısından gelinen durumu teori ile karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | İKY fonksiyonlarının gerçekleştirilmesinde kullanılan yöntemlerin işletme koşullarına uygunluğuna karar verir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | İKY fonksiyonları ile ilgili sorunlara dair çözümler önerir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Bir işletmenin İKY fonksiyonunu simule eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve İnsan Kaynakları Yönetiminin ortaya çıkışı | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | İKY departmanının kuruluşu ve İK fonksiyonlarının tanıtılması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | İş analizi ve iş tasarımı | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | İK planlaması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | İK temin ve seçimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Eğitim ve geliştirme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Performans değerlendirme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Kariyer Planlama | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | Arasınav | |
10 | Ücret Yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | İş Değerleme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Uluslararası İKY | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Çalışanların İş Yaşamına Uyumlaştırılması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İnsan Kaynakları Yönetimi (2017), Kadir Ardıç ve Yasemin Özdemir, Sakarya Kitabevi. İnsan Kaynakları Yönetimi (2008); İ.Ü. İşletme Fakültesi İKY Anabilim Dalı, Beta Yayınları |
Ders Kaynakları | Ardıç, K. ve Özdemir, Y. (2017) İnsan Kaynakları Yönetimi-Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. (ISBN: 978-605-4229-76-5) (Ekim) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | |||||
2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | X | |||||
3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | X | |||||
4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | X | |||||
5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | X | |||||
6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | X | |||||
7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | X | |||||
8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İKY’nin gelişim evrelerini İKY fonksiyonları açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | 5 | |||||||
2 | İKY fonksiyonlarını İKY’nin entegrasyonu açısından birbirleriyle ilişkili olarak değerlendirir. | 5 | |||||||
3 | İKY’de uygulama açısından gelinen durumu teori ile karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | 5 | |||||||
4 | İKY fonksiyonlarının gerçekleştirilmesinde kullanılan yöntemlerin işletme koşullarına uygunluğuna karar verir | 5 | |||||||
5 | İKY fonksiyonları ile ilgili sorunlara dair çözümler önerir. | 5 | |||||||
6 | Bir işletmenin İKY fonksiyonunu simule eder. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 35 | 35 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 164 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |