Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kariyer Geliştirme Eğitimi | MBA 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İK´de giderek daha önemli ve etkin iki fonksiyonu olan kariyer yönetimi ile eğitim ve geliştirme ile ilgili gerekli bilginin verilmesi, fonksiyonlar arası ilişkinin kavranması ve bunlarla ilgili uygulama yönelik yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste fonksiyonlar itibari ile kavramsal çerçeve, kariyer yönetimi uygulamaları ve araçları kariyer sorunları ve çözümleri, eğitim yöntemleri ve eğitimin değerlendirilmesi ile ilgili konulara değinilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kariyer yönetimi ve eğitim geliştirme fonksiyonlarını birbirleri ve diğer İKY fonksiyonları ile ilişkili olarak değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Geleneksel ve modern kariyer yönetimi ve eğitim geliştirme uygulamalarını karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | İşletmelerdeki mevcut kariyer yönetimi ve eğitim uygulamalarını değerlendirir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Modern kariyer ve eğitim yaklaşımlarının bireye ve işletmelere etkilerini değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Karşılaşılan eğitim ve kariyer fırsatlarını birbirleri ile ilişkili olarak değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Kariyer ve eğitim fırsatlarının oluşturulmasında ve hayata geçirilmesinde bireye ve işletmeye düşen sorumlulukları değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş:Kariyer Yönetimi, Eğitim ve Geliştirme ile ilgili Kavramsal Çerçeve | İlgili makalelerden sunum yapılması |
2 | Kariyer Yönetimi Araçları ve Uygulamaları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
3 | Kariyer Devreleri | İlgili makalelerden sunum yapılması |
4 | Kariyer Sorunları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
5 | İş Arama Yolları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
6 | İş Görüşmesi | İlgili makalelerden sunum yapılması |
7 | CV Hazırlama | İlgili makalelerden sunum yapılması |
8 | Kariyerle İlgili Güncel Konular | İlgili makalelerden sunum yapılması |
9 | Girişimcilik ve KariyerBaşarılı Girişimci Örnekleri | İlgili makalelerden sunum yapılması |
10 | İK Geliştirme ve Eğitimde Bireysel ve Kurumsal Bakış Açıları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
11 | Eğitim İhtiyaç Analizi | İlgili makalelerden sunum yapılması |
12 | Eğitim Yöntemleri 1- Geleneksel Yöntemler | İlgili makalelerden sunum yapılması |
13 | Eğitim Yöntemleri 2- Modern Yöntemler | İlgili makalelerden sunum yapılması |
14 | Eğitimin Değerlendirilmesi ve Yöntemleri | İlgili makalelerden sunum yapılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Özdemir, Yasemin (2019) Kariyer Yönetimi Ders Notları, Sakarya Kitabevi, Sakarya. |
Ders Kaynakları | Ardıç, K. ve Özdemir, Y. (2017) İnsan Kaynakları Yönetimi Ders Notları, Sakarya Kitabevi, Sakarya. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | ||||||
2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | X | |||||
3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | X | |||||
4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | X | |||||
5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | X | |||||
6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | X | |||||
7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | X | |||||
8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kariyer yönetimi ve eğitim geliştirme fonksiyonlarını birbirleri ve diğer İKY fonksiyonları ile ilişkili olarak değerlendirir | ||||||||
2 | Geleneksel ve modern kariyer yönetimi ve eğitim geliştirme uygulamalarını karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | ||||||||
3 | İşletmelerdeki mevcut kariyer yönetimi ve eğitim uygulamalarını değerlendirir | ||||||||
4 | Modern kariyer ve eğitim yaklaşımlarının bireye ve işletmelere etkilerini değerlendirir. | ||||||||
5 | Karşılaşılan eğitim ve kariyer fırsatlarını birbirleri ile ilişkili olarak değerlendirir. | ||||||||
6 | Kariyer ve eğitim fırsatlarının oluşturulmasında ve hayata geçirilmesinde bireye ve işletmeye düşen sorumlulukları değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |