Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Yönetiminde Nicel Araştırma Yöntemleri | UİK 523 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRULLAH TAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nicel araştırma planlama ve tasarımını öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Anket tasarlama ve istatistiksel analizini öğrenme | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Nicel araştırma sonuçlarını tablolaştırma ve raporlamayı öğrenme | Soru-Cevap, Anlatım, | Çoktan Seçmeli Testler, |
4 | Nicel yöntemler içeren akademik makaleleri yorumlayabilme ve bu makaleleri üretebilme | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nicel tekniklere giris | |
2 | Tanımlayıcı istatistikler | |
3 | Korelasyon istatistikleri | |
4 | Ki-kare testleri | |
5 | Parametrik testler: Z test, T-test | |
6 | Parametrik testler: ANOVA, MANOVA | |
7 | Parametrik testler: ANCOVA | |
8 | Ara sınav | |
9 | Regresyon analizi: Tek degiskenli doğrusal regresyonlar | |
10 | Regresyon analizi: Çok degiskenli doğrusal regresyonlar | |
11 | Logistik regresyon cesitleri: binary ve sıralı logit | |
12 | Non-parametrik testler: Mann_whitney | |
13 | Non-parametrik testler: Kruskal-Wallis | |
14 | Akademik yayınlarda örnek nicel çalışmalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrenciler İKY alanındaki kuramsal bilgilerini derinleştirir. | X | |||||
2 | Öğrenciler İKY ile ilişkili farklı akademik disiplinlerdeki kuramsal bilgilerini derinleştirir. | X | |||||
3 | Öğrenciler İKY alanındaki akademik kaynakları eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | X | |||||
4 | Öğrenciler İK uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
5 | Öğrenciler İKY alanındaki araştırmalarını farklı kuramsal yaklaşımları da dikkate alarak tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Öğrenciler İKY ile ilgili yazılımları ve programları kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nicel araştırma planlama ve tasarımını öğrenme | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
2 | Anket tasarlama ve istatistiksel analizini öğrenme | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
3 | Nicel araştırma sonuçlarını tablolaştırma ve raporlamayı öğrenme | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
4 | Nicel yöntemler içeren akademik makaleleri yorumlayabilme ve bu makaleleri üretebilme | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |