Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Performans Yönetimi | UİK 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BURÇİN ÇETİN KARABAT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi BURÇİN ÇETİN KARABAT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Çalışma hayatı pratiklerinde önemli bir uygulama konusu olan performans yönetimi uygulama becerisinin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Performans değerlendirme, amaç ve kapsamı, performans değerlendirme yöntemleri ve karşılaşılan başlıca sorunlar, performans değerlendirmede güncel yaklaşımlar, performans yönetimi sistemi ve insan kaynakları yönetimindeki yeri ve önemi, kullanım alanları, performans yönetim sistemini etkileyen faktörler, performans yönetiminin stratejik boyutu, uygulama örnekleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Performans Değerlemesinin Amaçları, İnsan kaynakları Yönetimindeki Yerini Öğrenir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
2 | Performans Değerleme Yöntemlerini Kavrar. | Anlatım, | |
3 | Örnekler ile uygulama ile ilgili bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, | |
4 | Performans yönetim süreçlerine liderlik edecek gerekli bilgi ve becerileri edinir | Anlatım, | |
5 | Örgütsel performans yönetimi için takımların çalışmasınnda görev alabilir | Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Performans Değerleme ve Performans Değerlemeye İlişkin Temel Kavramlar | SABİS üzerinde paylaşılacak dokümanlar |
2 | Performans Değerleme ve Performans Değerlemeye İlişkin Temel Kavramlar | SABİS üzerinde paylaşılacak dokümanlar |
3 | Performans Değerlemesinin Amaçları, İnsan kaynakları Yönetimindeki Yeri ve Önemi | SABİS üzerinde paylaşılacak dokümanlar |
4 | Performans Değerlemesinin İşlevleri ve Kullanım Alanları | SABİS üzerinde paylaşılacak dokümanlar |
5 | Kilit Performans Göstergelerini Anlamak | SABİS üzerinde paylaşılacak dokümanlar |
6 | Performans Ölçüm Sistemlerini Anlamak ve Ölçüm Süreci | SABİS üzerinde paylaşılacak dokümanlar |
7 | Performans Ölçüm Hataları ve Yaygın Hatalardan Kaçınma | SABİS üzerinde paylaşılacak dokümanlar |
8 | Performans Değerlendirmesi Görüşmesine Hazırlanmak ve Görüşmesinin Yürütülmesi | SABİS üzerinde paylaşılacak dokümanlar |
9 | Performans Değerleme Yöntemleri | SABİS üzerinde paylaşılacak dokümanlar |
10 | Performans Değerlendirmede Güncel Yaklaşımlar | SABİS üzerinde paylaşılacak dokümanlar |
11 | Bir işletmede kurulacak Performans Yönetimi Sisteminin Aşamaları ve Sürecin Detayları | SABİS üzerinde paylaşılacak dokümanlar |
12 | Performans Yönetim Sistemini Etkileyen Faktörler | SABİS üzerinde paylaşılacak dokümanlar |
13 | Performans Yönetiminin Stratejik Boyutu | SABİS üzerinde paylaşılacak dokümanlar |
14 | Uygulama Örnekleri ve Genel Değerlendirme | SABİS üzerinde paylaşılacak dokümanlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dönem süresince SABİS üzerinden paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | Örgütlerde Performans Yönetimi, Burçin Çetin Karabat, Sakarya Yayıncılık Luecke, Richard (2010), Performans Yönetimi, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | |||||
2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | X | |||||
3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | X | |||||
4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | X | |||||
5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | X | |||||
6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | X | |||||
7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | X | |||||
8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Performans Değerlemesinin Amaçları, İnsan kaynakları Yönetimindeki Yerini Öğrenir. | 5 | 5 | 5 | |||||
2 | Performans Değerleme Yöntemlerini Kavrar. | 5 | 0 | 4 | 4 | 3 | 0 | 4 | 0 |
3 | Örnekler ile uygulama ile ilgili bilgi sahibi olur. | 5 | 0 | 5 | 4 | 4 | 0 | 4 | 4 |
4 | Performans yönetim süreçlerine liderlik edecek gerekli bilgi ve becerileri edinir | 5 | 0 | ||||||
5 | Örgütsel performans yönetimi için takımların çalışmasınnda görev alabilir | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |