Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Örgütlerde İşe Alım | UİK 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | ||
Önerilen Seçmeli Dersler | ||
Dersin Dili | Türkçe | |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | |
Dersin Türü | Seçmeli | |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR | |
Dersi Verenler | ||
Dersin Yardımcıları | ||
Dersin Kategorisi | Diğer | |
Dersin Amacı |
|
|
Dersin İçeriği | İK seçme ve yerleştirme fonksiyonunun kavramsal çerçevesi ve uygulama yönü ele alınacaktır. Bu kapsamda İK temin ve seçim sürecindeki personel talep formu hazırlama, iş ilanı oluşturma ve ilana çıkma ile sürecin aşamaları olan evrak üzerinden ön değerlendirme, ön görüşme, psikoteknik testlerin uygulanması, işgörüşmesi, referans kontrolü, işe yerleştirme prosedürü, sosyalizasyon ve oryantasyon gibi başlıklara yer verilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İK temin ve seçim sürecini tanır ve uygular. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
2 | İK temin ve seçiminde etkili olan faktörlerin ve sürece etkilerinin farkındadır. | Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Sektör uygulamalarını ve temel farklılıkları gözlemler. | Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
4 | İK temin ve seçim sürecini diğer İKY fonksiyonları ile ilişkilendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
5 | Ön görüşme, mülakat, referans kontrolü, geri bildirim gibi aşamalar uygular. | Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: İKY sistemi içinde İK temin ve seçiminin yeri | Ders notlarının ilgili bölümü |
2 | İK temini, seçme ve yerleştirme ile ilgili genel giriş -Diğer İKY fonksiyonlarıyla ilişkisi -Bireysel ve örgütsel perspektif - İşletmelerin İK temin ve seçim politikalarından örnekler | Ders notlarının ilgili bölümü |
3 | Temin 1-İç ve dış temin -Süreç -Personel talep formu hazırlama -İş ilanı oluşturma | Ders notlarının ilgili bölümü |
4 | Temin 2-İç ve dış temin -Aday sağlama kaynakları -Aday sağlama yolları | Ders notlarının ilgili bölümü |
5 | Seçme 1-Önemi, amacı ve süreci -Etkili faktörler -Yasal düzenlemeler -İş gücü piyasası ve politikaları -İşveren markası gibi konular | Ders notlarının ilgili bölümü |
6 | Seçme 2-Başvuruların incelenmesi, öngörüşme -Başvuru formu ve CV | Ders notlarının ilgili bölümü |
7 | Seçme 3-Psikoteknik testler | Ders notlarının ilgili bölümü |
8 | Seçme 4-İş görüşmesi ve türleri | Ders notlarının ilgili bölümü |
9 | Arasınav | |
10 | Seçme 5-Seçim sürecinin diğer aşamaları | Ders notlarının ilgili bölümü |
11 | Yerleştirme - İşe yerleştirme işlemleri - Sosyalizasyon ve oryantasyon | Ders notlarının ilgili bölümü |
12 | Örnek İK temin ve Seçim süreci uygulamaları-1 | Ders notlarının ilgili bölümü |
13 | Örnek İK temin ve Seçim süreci uygulamaları-2 | Ders notlarının ilgili bölümü |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Özdemir, Y. (2017) İşe Alım- Süreç, Kavram, Uygulama, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. |
Ders Kaynakları | İlgili makale ve yayınların okunması |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrenciler İKY alanındaki kuramsal bilgilerini derinleştirir. | X | |||||
2 | Öğrenciler İKY ile ilişkili farklı akademik disiplinlerdeki kuramsal bilgilerini derinleştirir. | X | |||||
3 | Öğrenciler İKY alanındaki akademik kaynakları eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | X | |||||
4 | Öğrenciler İK uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
5 | Öğrenciler İKY alanındaki araştırmalarını farklı kuramsal yaklaşımları da dikkate alarak tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Öğrenciler İKY ile ilgili yazılımları ve programları kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İK temin ve seçim sürecini tanır ve uygular. | ||||||
2 | İK temin ve seçiminde etkili olan faktörlerin ve sürece etkilerinin farkındadır. | ||||||
3 | Sektör uygulamalarını ve temel farklılıkları gözlemler. | ||||||
4 | İK temin ve seçim sürecini diğer İKY fonksiyonları ile ilişkilendirir. | ||||||
5 | Ön görüşme, mülakat, referans kontrolü, geri bildirim gibi aşamalar uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |