Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İnsan Kaynakları Yönetiminde Güncel Yaklaşımlar IKA 510 0 3 + 0 3 7
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR
Dersi Verenler Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İKY alanındaki gelişmeleri takip etmek, bu değişimi ve sebeplerini teorik bağlamda anlamak ve uygulama ile ilişkili olarak değerlendirmek bu dersin temel amacıdır.

Dersin İçeriği

İKY alanındaki gelişimin sebepleri, güncel olarak ele alınan ve diğer bilim alanlarında etkileşimde olan konular ile uygulama örnekleri

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ardıç, K. ve Özdemir, Y. (2017) İnsan Kaynakları Yönetimi-Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya.

Özdemir, Y. (2017) İşe Alım- Süreç, Kavram, Uygulama, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. 

Armstrong, M. (2009) Armstrong’s Handbook of Human Resource Management Practice, 11th edition, Kogan Page, London.

Atlı, D. (2017) Yetenek Yönetimi, Geliştirilmiş 3. D Atlı. Baskı, Abaküs Yayınları, İstanbul.

Dulebohn, J. H., Ferris G. R., ve Stodd J. T. (1996) “The History and Evolution of Human Resource Management”, in Handbook of Human Resource Management, (edited by) Gerald R. Ferris, Sherman D. Rosen ve Darold T. Barnum, Reprinted, Blackwell Publishers, Massachusetts, s. 18-41.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir.
2 Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır.
3 Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır.
4 İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir.
5 Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir.
6 Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar.
7 Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödev 2 20 40
Performans Görevi (Uygulama) 1 15 15
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
dersAKTSKredisi 7