Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İnsan Kaynakları Yönetiminde Nicel Araştırma Yöntemleri IKA 523 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi EMRULLAH TAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi EMRULLAH TAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Nicel araştırma, tıptan sosyal bilimlere kadar bir çok disiplinde uygulaması olan araştırma yöntemlerini içerir. İnsan Kaynakları alanında da yapılacak sayısal analizler ve anketlerin usulüne uygun bir şekilde hazırlanması, icra edilmesi ve raporlanması ancak bu tekniklerin bilinmesi ile mümkündür. Bu bağlamda, bu dersin amacı, öğrencilere, gerek tez aşamasında gerek profesyonel dünyada kullanabilecekleri güncel nicel araştırma tekniklerinin teori ve pratiğini öğretmektir.                

Dersin İçeriği

Nicel tekniklere giriş:  Nicel araştırmalarda soru tipleri ve veri analizi ilişkisi- Kategorik, ordinal ve aralıklı veri tıpleri

Evren ve örneklem: örneklem seçimi ve örneklem hata çeşitleri

Hipotez oluşturma ve test etme

Parametrik testler: Z test, T-test

Parametrik testler: Tek ve çok yönlü varyans analizleri

Parametrik testler: Kontrol değişkenli varyans analizleri

Regresyon analizi: Regresyon varsayımları, nedensellik ilişkisi ve bilgisayarlı uygulamalar

Logistik regresyon çeşitleri: İkili ve sıralı veriler için logistik regresyon 

Non-parametrik testler: Mann_whitney U testi, testin varsayım ve uygulamaları

Non-parametrik testler: Kruskal Wallis testi, testin varsayım ve uygulamaları

Doğrulayıcı ve açımlayıcı faktör analizi: Faktör analizi çeşitleri, uygulamaları

Yapısal Eşitilik Modeli: Faktör analizi çeşitleri, uygulamaları

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Nicel araştırma planlama ve tasarımını öğrenme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
2 Anket tasarlama ve istatistiksel analizini öğrenme Anlatım, Tartışma, Rol Oynama,
3 Nicel araştırma sonuçlarını tablolaştırma ve raporlamayı öğrenme Anlatım, Tartışma,
4 Nicel yöntemler içeren akademik makaleleri yorumlayabilme ve bu makaleleri üretebilme Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Nicel tekniklere giris Ders notları
2 Tanımlayıcı istatistikler
3 Korelasyon istatistikleri
4 Ki-kare testleri
5 Parametrik testler: Z test, T-test Ders notları
6 Parametrik testler: ANOVA, MANOVA
7 Parametrik testler: ANCOVA Ders notları
8 Ara sınav
9 Regresyon analizi: Tek degiskenli doğrusal regresyonlar Ders notları
10 Regresyon analizi: Çok degiskenli doğrusal regresyonlar Ders notları
11 Logistik regresyon cesitleri: binary ve sıralı logit Ders notları
12 Non-parametrik testler: Mann_whitney
13 Non-parametrik testler: Kruskal-Wallis Ders notları
14 Akademik yayınlarda örnek nicel çalışmalar -
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Creswell, J.W & Creswell, J D. (2018). Research design:Qualitative, quantitative & mixed approaches. Los Angeles: SAGE
Gideon, L. (2012). Handbook of Survey Methodology for the Social Sciences. New York: Springer
Bluman, A. G. (2009). Elementary statistics: A step by step approach. New York: McGraw-Hill Higher Education
De Leeuw, E. D., Hox, J. J., & Dillman, D. A. (2008). International handbook of survey methodology. Taylor & Francis

                

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. X
2 Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. X
3 Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. X
4 İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. X
5 Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. X
6 Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. X
7 Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Nicel araştırma planlama ve tasarımını öğrenme 5 4 5 5 5 5 4
2 Anket tasarlama ve istatistiksel analizini öğrenme 5 4 4 4 5 4 3
3 Nicel araştırma sonuçlarını tablolaştırma ve raporlamayı öğrenme 5 4 4 4 5 5 5
4 Nicel yöntemler içeren akademik makaleleri yorumlayabilme ve bu makaleleri üretebilme 5 4 4 4 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 70
1. Yıl İçinin Başarıya 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 14 14
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
dersAKTSKredisi 6