Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kariyer Geliştirme | IKA 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kariyer geliştirmenin bireysel ve örgütsel perspektifte anlaşılması ve teori-pratik ilişkisinin kurulması amaçlanmaktadır. Bu temel amaçlar doğrultusunda insan kaynaklarının etkin bir şekilde yönetilmesi ve geliştirilmesi için kariyer geliştirmenin İKY sistemindeki yerinin anlaşılması amaçlanmaktadır. Bu nedenle kariyer planlama ve kariyer yönetimi uygulamalarından örneklerle kıyaslama yapılması ve diğer İKY fonksiyonları ile ilişkilendirilmesi oldukça önemlidir. |
Dersin İçeriği | Kariyer yönetimi ve kavramsal çerçevesi, bireysel kariyer planlama, kariyer geliştirmenin örgütsel boyutunu oluşturan kariyer yönetimi süreci, araçları ve uygulamaları, çalışanların kariyer devreleri, kariyer sorunları ve çözümleri bireysel ve örgütsel boyutta ele alınacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kariyer ve kariyer yönetimi kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
2 | Kariyer evrelerini tanımlar ve analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
3 | Kariyer sorunlarını belirleyip analiz ederek ve çözüm yollarını ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
4 | Kariyer yönetimi ve diğer İKY fonksiyonları arasındaki ilişkiyi kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
5 | Çalışanların bireysel kariyer planı oluşturmaları ve kariyerlerini bu plan doğrultusunda geliştirmesi için doğru araç ve uygulamaları belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Kariyer yönetimi ile ilişkili kavramsal çerçeve: Kariyer ve ilişkili kavramlar, kariyer planlama, kariyer yönetimi, kariyer geliştirme | Ders notlarının ilgili bölümü |
3 | Kariyer yönetiminin İKY sistemindeki önemi ve diğer İKY fonksiyonları ile ilişkisi | Ders notlarının ilgili bölümü |
4 | Kariyer yönetimi araçları ve uygulamaları | Ders notlarının ilgili bölümü |
5 | Bireysel ve örgütsel perspektiften kariyer devreleri | Ders notlarının ilgili bölümü |
6 | Bireysel ve örgütsel perspektiften kariyer sorunları ve çözümleri | Ders notlarının ilgili bölümü |
7 | Bireysel kariyer planı oluşturma | Ders notlarının ilgili bölümü |
8 | Yeni kariyer yaklaşımları | Ders notlarının ilgili bölümü |
9 | Farklı sektörlerde kariyer ve kariyer yönetimi | Ders notlarının ilgili bölümü |
10 | Farklı sektörlerde kariyer ve kariyer yönetimi | Ders notlarının ilgili bölümü |
11 | Başarılı Bireysel ve Kurumsal Kariyer Gelişimi Örnekleri-1 | İlgili okuma |
12 | Başarılı Bireysel ve Kurumsal Kariyer Gelişimi Örnekleri-2 | İlgili okuma |
13 | Başarılı Bireysel ve Kurumsal Kariyer Gelişimi Örnekleri-3 | İlgili okuma |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Özdemir, Y. (2019) “Kariyer Geliştirme-Ders Notları”, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. |
Ders Kaynakları | -Ardıç, K. ve Özdemir, Y. (2017) İnsan Kaynakları Yönetimi-Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. -Kariyer yönetimi/geliştirme/planlama kitapları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kariyer ve kariyer yönetimi kavramlarını tanımlar. | |||||||
2 | Kariyer evrelerini tanımlar ve analiz eder. | |||||||
3 | Kariyer sorunlarını belirleyip analiz ederek ve çözüm yollarını ortaya koyar. | |||||||
4 | Kariyer yönetimi ve diğer İKY fonksiyonları arasındaki ilişkiyi kurar. | |||||||
5 | Çalışanların bireysel kariyer planı oluşturmaları ve kariyerlerini bu plan doğrultusunda geliştirmesi için doğru araç ve uygulamaları belirler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |