Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Örgütlerde İşe Alım | IKA 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İK temin ve seçim sürecinin teorik altyapısının ve bu teorik çerçeve ile uygulamaların bütünleştirilmesi ve seçme ve yerleştirme süreci aşamalarının uygulanabilmesi, amaçlanmaktadır. Ayrıca bu sürecin öneminin ve diğer İK fonksiyonları ile ilişkisinin anlaşılması |
Dersin İçeriği | İK seçme ve yerleştirme fonksiyonunun kavramsal çerçevesi ve uygulama yönü ele alınacaktır. Bu kapsamda İK temin ve seçim sürecindeki personel talep formu hazırlama, iş ilanı oluşturma ve ilana çıkma ile sürecin aşamaları olan evrak üzerinden ön değerlendirme, ön görüşme, psikoteknik testlerin uygulanması, işgörüşmesi, referans kontrolü, işe yerleştirme prosedürü, sosyalizasyon ve oryantasyon gibi başlıklara yer verilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İK temin ve seçim sürecini tanır ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
2 | İK temin ve seçiminde etkili olan faktörlerin ve sürece etkilerinin farkındadır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
3 | Sektör uygulamalarını ve temel farklılıkları gözlemler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
4 | İK temin ve seçim sürecini diğer İKY fonksiyonları ile ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
5 | Ön görüşme, mülakat, referans kontrolü, geri bildirim gibi aşamalar uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: İKY sistemi içinde İK temin ve seçiminin yeri | |
2 | İK temini, seçme ve yerleştirme ile ilgili genel giriş -Diğer İKY fonksiyonlarıyla ilişkisi -Bireysel ve örgütsel perspektif - İşletmelerin İK temin ve seçim politikalarından örnekler | Ders notlarının ilgili bölümü |
3 | Temin 1-İç ve dış temin -Süreç -Personel talep formu hazırlama -İş ilanı oluşturma | Ders notlarının ilgili bölümü |
4 | Temin 2-İç ve dış temin -Aday sağlama kaynakları -Aday sağlama yolları | Ders notlarının ilgili bölümü |
5 | Seçme 1-Önemi, amacı ve süreci -Etkili faktörler -Yasal düzenlemeler -İş gücü piyasası ve politikaları -İşveren markası gibi konular | Ders notlarının ilgili bölümü |
6 | Seçme 2-Başvuruların incelenmesi, öngörüşme -Başvuru formu ve CV | Ders notlarının ilgili bölümü |
7 | Seçme 3-Psikoteknik testler | Ders notlarının ilgili bölümü |
8 | Seçme 4-İş görüşmesi ve türleri | Ders notlarının ilgili bölümü |
9 | Arasınav | |
10 | Seçme 5-Seçim sürecinin diğer aşamaları | Ders notlarının ilgili bölümü |
11 | Yerleştirme - İşe yerleştirme işlemleri - Sosyalizasyon ve oryantasyon | Ders notlarının ilgili bölümü |
12 | Örnek İK temin ve Seçim süreci uygulamaları-1 | İlgili okumalar |
13 | Örnek İK temin ve Seçim süreci uygulamaları-2 | İlgili okumalar |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Özdemir, Y. (2017) İşe Alım- Süreç, Kavram, Uygulama, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. |
Ders Kaynakları | -Ardıç, K. ve Özdemir, Y. (2017) İnsan Kaynakları Yönetimi-Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. -İKY kitaplarının ilgili bölümleri -Alanla ilgili diğer yayınlar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İKY alanına ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. | X | |||||
2 | :İlgili diğer disiplinlere ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. | X | |||||
3 | :İKY alanına ilişkin akademik kaynakları çok yönlü ve eleştirel olarak ele alır. | X | |||||
4 | :İKY alanındaki uygulamaları eleştirel bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
5 | Farklı kuramsal perspektifler ile İKY araştırmaları tasarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Elde ettiği verileri farklı yaklaşımlar ile analiz eder, yorumlar ve raporlar. | X | |||||
7 | Türkiye'deki İKY uygulamalarını uluslararası perspektifle değerlendirir. | X | |||||
8 | İK alanındaki farklı ülke uygulamalarını sınıflandırır ve analiz eder. | X | |||||
9 | Bilişim alanındaki gelişmeleri takip eder ve İKY alanına uygular. | X | |||||
10 | İK alanındaki yazılımları uygulamada kullanılır. | ||||||
11 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İK temin ve seçim sürecini tanır ve uygular. | |||||||||||||||||
2 | İK temin ve seçiminde etkili olan faktörlerin ve sürece etkilerinin farkındadır. | |||||||||||||||||
3 | Sektör uygulamalarını ve temel farklılıkları gözlemler. | |||||||||||||||||
4 | İK temin ve seçim sürecini diğer İKY fonksiyonları ile ilişkilendirir. | |||||||||||||||||
5 | Ön görüşme, mülakat, referans kontrolü, geri bildirim gibi aşamalar uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
2. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |