Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiyede ve Dünyada Çalışma İlişkileri | IKA 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞUAYYİP ÇALIŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ŞUAYYİP ÇALIŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | İnsan Kaynakları Yönetimi yüksek lisans öğrencilerinin Türkiye'de ve Dünya'da çalışma ilişkilerinin gelişimini, temel teorik yaklaşımlarını anlamalarını ve çalışma ilişkileri kurumlarını, uygulamalarını ve uygulamada ortaya çıkan farklılıklarının nedenlerini ve sonuçlarını ortaya koyar. |
Dersin İçeriği | Türkiye'de ve Dünya'da Çalışma İlişkileri, Çalışma İlişkilerinin Ortaya Çıkışı, Teorik Temelleri, Çalışma İlişkilerinin Tarafları, Çalışma İlişkilerinin Kurumları, Farklı Ülkelerde Çalışma İlişkileri Uygulamaları, Türkiye'de Çalışma İlişkilerinin |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çalışma ilişkilerinin tarihsel gelişimini açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Çalışma ilişkilerinin teorik arka planını açıklar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çalışma İlişkilerinin Tarihsel Gelişimi | |
2 | Çalışma İlişkilerinin Teorik Çerçevesi | |
3 | Çalışma İlişkilerinin Tarafları | |
4 | Çalışanlar | |
5 | İşverenler | |
6 | Devlet | |
7 | Çalışma İlişkilerinin Kurumları | |
8 | Toplu Pazarlık Süreci | |
9 | Grev | |
10 | Lokavt | |
11 | Sosyal Diyalog | |
12 | Karşılaştırmalı Çalışma İlişkileri | |
13 | ABD'de Çalışma İlişkileri | |
14 | Avrupa'da Çalışma İlişkileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dibben, Pauline, Wood, Geoffrey, Klerck, Gilton (2011) Employment Relations: A Critical and International Approach, Chartered Institute of Personnel and Development, Londra |
Ders Kaynakları | Lewis, Philip ( 2003) Employee Relations: Understanding The Employment Relationship, Financal Times Management, Londra |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çalışma ilişkilerinin tarihsel gelişimini açıklar | |||||||
2 | Çalışma ilişkilerinin teorik arka planını açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |