Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri IKA 504 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ŞUAYYİP ÇALIŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İşletmelerdeki İK bilgi sistemlerinin genel yapısı ve özellikleri ile ilgili yeterli bilgi verilmesi ve örnek İKBS uygulamaları ile edinilen bilginin pratiğe aktarılabilir olması amaçlanmaktadır

 

Dersin İçeriği

Bu derste genel olarak bilgi toplumu dönüşümü, yönetim bilişim sistemleri ve İK bilgi sistemlerinin özellikleri, kurulması, başarı şartları, yararları ve uygulamadaki yazılımlar ile ilgili konulara değinilecektir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İnsan kaynakları bilgi sistemlerinin yapısını ve uygulamalarını anlar Grupla Çalışma, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Bilgi Toplumu dönüşümü (İşletme ve İKY bağlamında etkileri)
3 YBS ve İşletme Fonksiyonları
4 Kurumsal kaynak planlaması
5 İKY ve teknoloji (e-İKY, İKBS ve İKY fonksiyonları bazında)
6 İKBSnin yararları, kısıtları ve sakıncaları
7 İKBS Kurulması (süreç)
8 ARASINAV
9 İKBS yazılımları 1
10 İKBS yazılımları 2
11 İKBS yazılımları 3 ve 4
12 İKBS Uygulama Örnekleri
13 İKBS Uygulama Örnekleri
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Laudon, K. C. ve J. P. Laudon. (2010). Management Information Systems Managing the Digital Firms. New Jersey: Pearson Education Upper Saddle River.Haag, S.,Cummings, M., ve Dawkins, J. (1998), Management Information Systems for the Information Age, 1st ed. New York: McGraw-Hill, Londra.
Kroenke, R. ve K. A. Nolan. (1987). Business Computer Systems. McGraw-Hill Education, Londra

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. X
2 Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. X
3 Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. X
4 İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. X
5 Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. X
6 Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. X
7 Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 İnsan kaynakları bilgi sistemlerinin yapısını ve uygulamalarını anlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 20 20
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
dersAKTSKredisi 6