Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Yönetimi | IKA 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEVGİ DÖNMEZ MAÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SEVGİ DÖNMEZ MAÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bir projenin tüm unsurlarını göz önünde bulunduran proje geliştirme sürecinin öğrenilmesi ve proje yazımının deneyimlenmesi. |
Dersin İçeriği | Proje yönetimi kavramları, proje döngüsü ve aşamaları, analiz ve amaç belirleme yöntemleri, faaliyetlerin belirlenmesi ve bütçe oluşturma, risk analizi, sürdürülebilirlik ve mantıksal çerçeve yaklaşımı. Proje başvuru formlarının ve dosyalarının incelenmesi, proje sunumlarının gerçekleştirilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Projenin kapsamını bilir ve proje yönetiminin farklı basamaklarını tanımlar | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
2 | Çeşitli proje desteklerinin (BAP, Kalkınma Ajansı, KOSGEB vb.) kapsamını ve gerekliliklerini bilir | Anlatım, Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Proje başvurusundaki süreçleri tanımlar | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
4 | Proje geliştirmeyi deneyimler | Problem Çözme, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Proje dosyasının değerlendirmesini yapabilir | Problem Çözme, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Sunum becerilerini geliştirir | Tartışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje Yönetimine Giriş: Amaç, Öğrenme Çıktıları ve Konular; Projenin Temel Kavramları, Proje Döngüsü ve Aşamaları | İlgili ders notu ve makaleler |
2 | Sorun Analizi | İlgili ders notu ve makaleler |
3 | Hedef Analizi, Strateji Analizi, Paydaş Analizi, Proje Amaçlarının Belirlenmesi | İlgili ders notu ve makaleler |
4 | Sunumların Değerlendirilmesi | İlgili ders notu ve makaleler |
5 | Faaliyetlerin Belirlenmesi, İzleme ve Değerlendirme Faaliyetleri, Zaman Çizelgesinin Oluşturulması, Çıktıların Tanımlanması, Kaynak Planması ve Bütçe Oluşturma | İlgili ders notu ve makaleler |
6 | Sunumların Değerlendirilmesi | İlgili ders notu ve makaleler |
7 | Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı, Nesnel Başarı Göstergeleri, Doğrulama Kaynakları | İlgili ders notu ve makaleler |
8 | Risk Analizi, Projenin Varsayımları, Sürdürülebilirlik | İlgili ders notu ve makaleler |
9 | Vize Sınavı | İlgili ders notu ve makaleler |
10 | Kalkınma Ajansı Proje Kapsamlarının İncelenmesi | İlgili ders notu ve makaleler |
11 | BAPK Proje Kapsamlarının Değerlendirilmesi | İlgili ders notu ve makaleler |
12 | TÜBİTAK Proje Kapsamlarının Değerlendirilmesi | İlgili ders notu ve makaleler |
13 | Proje Sunumlarının Gerçekleştirilmesi | İlgili ders notu ve makaleler |
14 | Proje Sunumlarının Gerçekleştirilmesi | İlgili ders notu ve makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | -İlgili ders notları ve ders kitapları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | ||||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | ||||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | ||||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Projenin kapsamını bilir ve proje yönetiminin farklı basamaklarını tanımlar | |||||||
2 | Çeşitli proje desteklerinin (BAP, Kalkınma Ajansı, KOSGEB vb.) kapsamını ve gerekliliklerini bilir | |||||||
3 | Proje başvurusundaki süreçleri tanımlar | |||||||
4 | Proje geliştirmeyi deneyimler | |||||||
5 | Proje dosyasının değerlendirmesini yapabilir | |||||||
6 | Sunum becerilerini geliştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |